Сочинение на тему мадалон авзаг

7 вариантов

  1. 1
    Текст добавил: Не_ГрУстИ_УлЫбниСь

    3
    1 ­ к?с?г: Ацы ных?ст? комкомм? д?р махм? хауынц, ф?сив?дм?, й?хи
    ирон чи хоны, ирон з?ххыл чи ц?уы, й? р?сугъд ?рдз?й йын й?хи чи хъал
    к?ны, амонд ацы з?ххыл чи ссары, уыдонм?.
    Сид?м сымахм? н? ирон ф?сив?д, дзурут иронау, дзурут Къостайы
    ?н?м?лг? ?взагыл, ма й? бауадз?м с?фын, зн?гты къ?хты бынм?. Уыцы
    диссаджы р?сугъд ?взаг махм? ?нусты с?ры рал?в?рдтой н? фыд?лт?
    скифт?, с?рм?тт? ?м? алант?. Мах д?р ?й ад?тт?м н? с?рты,
    ф?лт?р?й­ф?лт?рм?.
    2 – к?с?г: Осетинский язык относится к Иранской группе
    индоевропейской языковой семьи, является единственным
    преемником скифо – сармато- аланского языка, и делает его
    уникальным памятником самобытности, истории и культуры
    осетинского народа. Большое эмоциональное значение
    сегодняшнего праздника трудно переоценить, без языка нет и
    нации.
    « Читая чудесные строки «Ирон ф?ндыра», осетины впервые всем
    существом осознали, что они – один народ, что у них одна культура,
    одна исстрадавшаяся душа, они чаяния и мечты», писал Васо Абаев.
    1 ­ к?с?г: Ныр та бак?с?м цыбыр юмористикон сценк? «Ирон чызджыт? ».
    Сценк?«Ирон л?ппут?»
    (Дыуу? л?ппуйы ?рбауайынц. Хъ?уы уаз?г с?м х?ст?г бацыд, ?м? с?м
    дзуры)
    Уаз?г: ­ У? бон хорз чызджыт?!( )
    Аланчик : ­ Здрасте!( )
    Батик: Привет!( )
    Уаз?г: Иронау н? зонут, ацы хорз чызджыт??
    Аланчик: ­ ?з зонын. Скъолайы д?р ирон проходит кодтон. Ф?л? м?н?
    Батик хорз н? зоны, уый половина осетин у.
    Уаз?г: Ома куыд половина?
    Аланчик: ­ Й? мад уырыссаг у.

  2. Ирон ?взаг, н? фыд?лты х?зна, у тынг рагон ?м? хъ?здыг. ?нус?й ?нусм? алы р?тты ц?уг?й? ирон ад?м?н уыди бир? алыхуызон сых?гт?. Уым? г?сг? не ‘взаг у бир?в?рсыг, къабазджын. Ирон ?взаг у, з?ххы къорийыл рагонд?р цы фондз ?взаджы ис, уыдон?й иу.
    ?взаг у ад?мы хъуыдыйы хотых, мадзал, культур?йы х?знаты цыртдз?в?н. ?взаг цас хъ?здыгд?р уа, цас хуызд?р таса ад?ймаджы дом?нт?м г?сг?, цас тынгд?р иу к?на ад?мы, уыйас хуызд?р ?хх?ст к?ны й? социалон х?ст?.
    Не сгуыхт ахуыргонд Абайты Васо, ирон ?взаджы хъысм?ты тыхх?й афт? дзырдта: «…бинонт? с? мидаст?у иронау куы дзурой, у?д ын фес?фын?й тас н?у. Ныууадз?м уырыссагау, гуырдзиагау ?рд?гдз?фт? к?нын, ссыгъд?г к?н?м, ?пп?т дунейы д?р абон се ‘ргом к?м? разд?хтой, Францы, Германы ?м? инн? б?ст?ты д?р л?мбын?г к?й ахуыр к?нынц, дунейы бир? сус?гдзин?дт? раргом к?нынм? д?гъ?л чи у, уыцы диссаджы ирон ?взаг — не стырд?р х?зна!»
    Францаг стыр ахуыргонд Жорж Дюмезиль цард 1898-1987 азты. Ирыстоны з?ххыл никуы ?рл?ууыд, ф?л? бындурон?й сахуыр кодта кавказаг ад?мты филологи, уыдоним? туркаг ир?тты ?взаг, истори ?м? ад?мон сф?лдыстад, у?лдайд?р та — Нарты кадджыт?. Нарты кадджыт? к?д ахуырг?ндты иу къорд нымайынц Кавказы ад?мты иум?йаг сф?лдыстадыл, у?д Жорж Дюмезиль фидар?й загъта: «Уыцы диссаг дзырддаг н?у, уым?н н?у, ?м? ?взаг ?м? фольклор?й ир?тт? разындысты ?пп?т?й х?дзардзинд?р индоевроп?йаг ад?мты традицит? бахъахъхъ?нынм?».
    Ирон удыхъ?д?й ифтонг, уынг?г х?хты цъ?ст?й бир? дардд?рм? чи касти ?м? н? фид?н чи уыдта, ах?м куырыхонт? уыдысты ?гъуызаты Иуане, Хъаныхъуаты Инал, Хет?гкаты Къоста, Г?диаты Секъа, Дзасохты Гиго, Г?диаты Цомахъ, Нигер ?м? бир? ?нд?рт?.
    Мах абон нылл?г кув?м н? с?рт?й, не ‘взаг абон к?й руаджы з?лы, н? уыцы разагъды л?гт?н.
    Ф?л?, хъыгаг?н, бир?т? ирон ?взаг с? с?рм? нал х?ссынц. Ах?м ад?ймаг у ?н?фенд, цыбыр зонды хицау. Йе ‘взагыл былысчъил, у?л?хох чи к?ны, уым?й хорз ад?ймаг никуы рауайдз?н, уым? хорз фид?н не ‘нхъ?лм? к?сы, м?н?, б?ласыл бадг?й?, къалиу й? быны чи лыг к?ны, уый хуыз?н.
    Ад?ймаг цал ?взаджы зона, уал л?джы у. Ф?л? цас-ф?нды ?вз?гт? ма базо-н?м, у?дд?р с? бындурон хъомыс в?ййы мад?лон ?взаг.
    ДРИАТЫ Лейла
    Цгъойты Арин?
    ИРОН ?ВЗАГ
    Цы у ?н? д?у цард. Ирон ?взаг, н? зонын,
    Ф?нды м?, ц?м?й тынг разм?дзыд уай!
    Ц?м?й хызт уай фыддуг ?м? фыдбон?й!
    Н?ртон ?взаг ?нусты, уадз, ц?ра.
    Ирыстон та цы у ?н? д?у, не ‘взаг?
    С?д? азы д? с?рыл к?н?м тох!
    Ды д? н? фид?нм? ф?ндаг, н? х?зна,
    Н? ф?донт?й уый никуы уыдз?н рох.
    Иронау дзур, м? х?лар, зон, ирон д?,
    Д? миддуне — ирон фарн?й ?хх?ст.
    Н? абоны куын? дзур?м иронау, —
    Н?ртон ?взаг уыдз?н ?нуст?м с?фт!

  3. «М?л?н дын н?й, н? фыд?лты ?взаг»
    (Хаджеты Т.)
    1-аг амон?г.?гас н?м ц?ут н? зынаргъ уазджыт?. Абон Ирыстон?н у стыр б?р?гбон. Н? б?р?гбон к?н?м н? уарзон мад?лон ?взаджы кад?н.
    2-аг амон?г.Ирыстон у мах?н н? райгуыр?н б?ст?. Ад?ймаг цы б?ст?йы, цы з?ххыл райгуыры уыцы фыдыб?ст? у й? ныййар?г мад.
    1-аг амон?г.Н? гыццыл Ирыстоны ?нгом?й ц?рынц уырысс?гт? сомих?гт?,гуырдзий?гт?, дагестайн?гт?, ?м? ?нд?р ад?мых?ттыт?.
    2-аг амон?г.Н? рагфыд?лт? иу афт? дзырдтой «К?й у?рдоны бадыс,уый зар?г к?н»
    Афт? н?у?
    1-аг амон?г.Афт? у,афт?.
    Хонг?кафт.
    2-аг амон?г.Раг?й-?р?гм? Хет?катыКъоста у Ирыстоны ном ?м? кад, й? зонд ?м? й? уд. 15- ?м майы 1899 азы мыхуыры рацыд й? чиныг «Ирон ф?ндыр» к?цы сси ад?м?н ф?ндагамон?г стъалы. Уым? г?сг? уыцы бон 2003 аз?й ф?ст?м? б?р?ггонд ц?уы «Ирон ?взаджы б?р?гбон».
    1-аг амон?г.Н? рагфыд?лт? нын ныууагътой хъ?здыг ?м? р?сугъд ?взаг. Мах дзы буц ст?м,уым?н ?м? уый у н? культур?йы, н? л?гдзинады,?мтг?й райсг? н? ад?мы р?зыны с?йраг ф?р?з. Иу ?м? дыуу? поэты н? загътой се мдз?вг?ты н? ирон мад?лон ?взаджы тыхх?й.
    Рацыдысты сыв?лл?тт? ?м? дзурынц ?мдз?вг?т?.
    1-аг
    Ирон ?взаг, ныууагътой нын н? фыд?лт? с? ф?ст?.
    Ирон ?взаг-н? ныфс, н? кад, н? намыс.
    Ц?уы ?нуст?й мингай азт?й р?ст?г,
    У?дд?р з?ронд н? д? ?м? н? хъавыс.
    2-аг
    ?з ?уу?ндын рухсд унеты хуртыл
    Равз?рдис с? б?ллицт?й с? ас.
    ?з иронау хурим? ф?дзурын,
    Хурим? ф?к?нын ?з ныхас.
    3-аг
    ?з т?хын м? б?ллицты б?лонау
    Иры взаг-м? б?ллицты фысым
    ? зирон д?н- дзурын ?з иронау,
    Базыдтон к?сын ?м? фыссын.
    4-аг
    Цард т?хы м? б?ллицты у?рдонау,
    Л?г нымайы р?ст?г?н й? цыд.
    ?з сыгъд?г куы ф?дзурын иронау,
    У?д м?н?й ныббуц в?ййы м? фыд.
    5-аг
    Дунейы т?кк? стырд?р х?рзт?н
    У с? хуызд?р мад?лон ?взаг,
    Чи й?м к?сы иун?г боны ц?ст?й,
    У гъе уый н? ад?мы знаг.
    6-аг
    Ц?м?н ма ис сис?н ?взаг?й у?лд?р,
    Ирон ?взаг равз?рдис дис?н.
    Ц?м?н к?н?м не взаг н?х?д?г д?лд?р,
    ?взаг куы у удты ?вдис?н.Худындз?г «Л?ппу ?м? нана»
    Л?ппу: Ох хуыцау,р?вдзд?р ма н? х?дзарм? куы бах?цц? уаин. Ацы скъолай? м? бон куын? уал у. Нана, о нана р?вдзд?р. Р?вдзд?р х?ринаг!
    Нана: Рауай ма, рауай м? къона.
    Л?ппу: Цы к?ныс нана? Де рфгуыты бын?й м?м цы к?сыс?
    Нана: Цал хаты дын загътон д?хи хорз дар.
    Л?ппу: ?м? та цыкодтоннана?
    Нана: Абон та м?м д? ахуырг?н?г дзырдта. З?г ъма, цы б?лл?хт? сар?зтай знон скъолайы?
    Л?ппу: Знон?
    Нана: О,м? хур,знон.
    Л?ппу: Ацы ахуырг?нджыт? х?йр?джыт? куы сты нана гъе.?з знон скъолайы дуар?й к?сг? д?р куы н? бакодтон.
    1-агамон?г.Ф?стаг р?ст?г мах тынг ар?х ф?дзур?м: «Ирон ?взаг с?фы»-ф?л? й? ц?м?й с?фт?й, м?л?т?й ферв?зын к?н?м ууыл ныр ахъуыды к?нын хъ?уы.
    К?с?г. Автор Къадзаты с.
    Ис ?взаг?й нал дзур?м иронау,
    Ис хъ?бул?й не взаг у ?в?д.
    Стыр Уырыс?н нал хиз?м й? рон?й,
    Уд?й мА куыд у?м ир?тт? у?д!
    «Мак?й уарзт»-афт? ?з н? дзурын.
    Ф?л? уарзт?й хъуам? мА у?м куырм.
    З?рд? д?р цы риу?н равз?рд хурау.
    Рухс к?н?д ?пп?ты фыцца уым!
    К?с?г.
    Ирон ?взаг,ирон к?рдзын
    У? с?рм? д?р куы нал х?ссут!
    Дз?б?х мын ут, ф?л? тыхст?й
    Иронау д?р куы нал хъ?рзут.
    Й? хи дур?й,Й?бындур?й
    ?ргъ?ум? сыг ц?м?н к?лы?
    М? сау ным?т, м? сау саргъыл
    М? ц?стысыг ц?м? згъ?лы?
    Сценк? «Ладимхан»-3-аг кълас.
    К?с?г.»Мад?лон ?взаг»Солтанты Руслан.
    Ирон ?взаг ды д? с?рибар,
    Д? дзырдуат-стъалыты дзыгуыр,
    ?м? д? хъысм?т у?д н?хи бар,
    Н?хи цъ?хсна гхъ?л?с ф?ндыр.
    Ф?ндырим? у баст н? зар?г,
    Н? зар?г мад?лон ?взаг,
    Б?рзонд иу балцы систа бар?г
    Ирон зар?г хъ?л?сы дзаг.
    Скъоладзаут? зарынц «Песня высоких гор»
    Цард н?м–худг? хурау худы
    Гъей т?худы,гъей т?худы
    Ныр сыгъз?рин дзырдт? ссар
    Ирон ног зар? гныззар.
    Пр.
    Ирыстон, Ирыстон!
    М? уарзон Ирыстон!
    М? ц?стырухс,м? хурыскаст
    З?рд? у д?уим? баст.
    Н?й н? ур х?хт?й б?рзондд?р.
    Н?й м? ?хс?рдз?нт?й сомд?р
    Н?й м? л?ппут?й л?гд?р
    Н?й м? чызджыт?й хуызд?р.
    2-аг амон?г.Фидар нын у?д н? Ирыстон. Н?хи куыд н? уал дихт? к?н?м ирон, дыгурон, къуыдайраг, чысайнаг-ыл, у?дн? иум?йаг ирон мад?лон ?взаг уыдз?н ?ц?г мад?лон.Мад?лон ?взаг дзылл?йы ахсджиагд?р тугдадзин. Мад?лон ?взаг-фыд?лты х?зна.
    Чеджемты?хсары?мдз?вг? «Мады ном ?нусон»
    1-аг амон?г.Абон не взаджы хъысм?тыл ф?дзырдтам. Н? номдзыд поэты ных?ст?й. Ц?м?й н? Ирон ?взаг?н м?л?т?й тас мА уа, ф?л? нын ирд стъалыйау ?рттива с?д?гай азты, уый тыхх?й не пп?т д?р, к?м?н й? бон цас у ?м? куыд у, афт? архайа, ц?м?й махм? фыд?лт?й цыстырх?зна ?рцыд,уый дардд?р, фид?ны ф?лт?рт?м ф?х?цц? к?нын баф?раз?м.
    2-аг амон?г.Н? абоныб ?р?гбон к?ронм? ?рбах?цц? ?м? н? ф?нды з?гъын
    Къостайы туг?й фыст ных?сты
    ?з федтон ивгъуыд дуджы уаг
    Куыд хорз,куыд кадджын д? м? ц?сты
    Н? ирон мад?лон ?взаг!
    Музыкалон номыр.

  4. Как это ни печально, но сегодня мы являемся невольными свидетелями того, как медленно, но верно, иссякает чаша носителей нашего древнейшего языка. Уже без всякого сарказма можно делать смелые прогнозы на то, когда на земле Иров в последний раз прозвучит живая, связная, чистая (не перескакивающая на русский и обратно) осетинская речь. И все эти дискуссии, споры, круглые столы – все это всего лишь совокупность порыва нескольких патриотов с нарочитой важностью жирных чиновников. Добавьте туда еще серую массу безразличных, в большинстве своем, студентов, прессу, умело подливающую пафоса и готово. Могучая кучка. Жалкая беготня вокруг умирающего. Ничего дельного и серьезного.
    Безусловно, началось это не год и не два назад. Деструкторами сегодняшнего общества являются те, которые в 60-х годах любили поговорку: «Ирон ?взаг Елхотт?й д?л?м? к?й хъ?уы?» Как точно сказано. Прямо в яблочко, не правда ли? Одним предложением описали то, к чему уже десятки лет катится осетинский народ. Самые талантливые букмекеры бы позавидовали автору этого выражения!
    Подавляющее большинство владикавказской молодежи считает себя, в той, или иной степени, патриотами. Так как, например, взять в руки оружие, или сдать кровь – это проявление сильного патриотизма. Но и пойти поболеть за любимую команду, или просто переключить язык в контакте – это то же проявление здорового патриотизма, или, по крайней мере, не безразличия. Люди держат в телефонах осетинские мелодии (иногда реально путая их с адыгскими, грузинскими и т.д.), ставят на заставки аватарки с родными эмблемами, гербами и флагами; каждый день восхищаются красотой нашей природы и уютом любимого города. Но в то же время не замечают того, что обделены самым главным фактором – Мад?лон ?взаг!
    Тому, кто не задумывался над этим вопросом, советую на один день представить себя приезжим, пройтись по городу, почитать таблички с названиями улиц и магазинов, включить местный канал, зайти на местные сайты, почитать местные газеты, послушать уличную, повседневную речь жителей. Затем сопоставить все это с тем, что это национальная республика в составе РФ, и вас ждет легкое разочарование в народе, у которого ничего нет, кроме нерусской внешности и автономии. И если это не впечатлило, посмотрите на наш город глазами, например, сирийского осетина, которому не очень повезло с русским языком…
    В качестве примера для подражания могу привести Абхазию. В республике, испытывающей значительные трудности в экономике и демографии, нашлось место для уважения к родному языку. Начиная от приветственного щита на границе, и заканчивая рекламными листовками операторов сотовой связи, везде рядом с русским, обязательно будет надпись на абхазском. А ведь все абхазы в совершенстве владеют русским языком, и русская речь там такая же повседневная, как и везде. Могли же прекрасно ограничиться «более модным» (в нашем понимании) языком. Нет. Дело в том, что они помнят кто они.… И это народ, который более чем в 6 раз уступает по-численности осетинам!
    Безусловно, участь маленьких народов ассимилироваться в более больших и могущественных. Тем более в условиях XXI века, когда тотальное обогащение русского языка просто не оставляет шансов осетинскому. Но русский обогащается потому, что на нем говорят. Ни один русский крестьянин, времен XVII-XVIII вв. не смог бы нормально пообщаться с нынешним среднестатистическим российским подростком. Все народы мира, перенося свои языки из века в век, из эпохи в эпоху, неизбежно обогащают их, тем самым, шагая в ногу со временем, но оставаясь, в то же время, самими собой. Это как чайный гриб, за которым постоянно нужен уход. Или как антивирус, нуждающийся в постоянном обновлении.
    Сегодня мы с друзьями разговариваем по-русски, признаемся в любви своим девушкам по-русски, сочиняем стихи и песни на русском или английском, и даже родители к нам самим стали обращаться по-русски. А ведь сами всего этого, не понимая, мы обогащаем и без того богатейшую русскую культуру, питаем чужой эгрегор. Обделяя, тем самым, то ничтожное, что еще осталось в 2010 году от всего самого родного и сокровенного. В собственном доме гниет пол, а мы соседу пыль протираем. А ведь вместе с языком уходит и мироощущение, миропонимание. Во многих мелочах раскрывается нечто такое, чему с точки зрения других языков, вообще не придается значения. Приведем пару примеров:
    Пить чай – Цай цымын
    Пить воду – Дон нуазын
    В русском языке нет различия между питьем воды и чая, а наши предки прекрасно различали эти понятия.
    Играть на свирели – Уадындз?й зарын
    Играть на волынке – Лалымыл ц?гъдын
    Играть в футбол – Футбол?й хъазын
    Идет дождь (снег) – Къ?вда(мит) уары
    Идет человек – Ад?ймаг ц?уы
    Идет мне эта рубашка? – Фидауы мыл ацы х?дон?
    И это всего лишь примеры, которые на ходу лезут в голову. Целая радуга цветов и оттенков богатейшего осетинского языка, которые другие языки не в состоянии воспринимать.
    На сегодняшний день 90% моих друзей и знакомых не разговаривает на родном языке. При этом буквально каждый из них свято верит в то, что их дети будут в совершенстве владеть осетинским. Кто-то ссылается на то, что бабушка научит; у кого-то «муж будет ирон»; кто-то «в селе его будет держать»; кто-то после рождения ребенка «по-любому начнет разговаривать». Но так не бывает. И то, что кто-то «до того, как в садик пошел, вообще по-русски ничего не знал» тоже никого не интересует… Язык надо знать так, чтобы передать его своему ребенку! А передать в такой форме, чтобы тот еще и смог передать его своему ребенку. То есть во всей красе и богатстве! Иначе в будущем детей ждут ограниченные фразы, типа: «Ма к?!»; «Г?бо ак?»; «Дуду»; «Гага»; «Бабай» и «Гыхх».
    Конечно, сегодня никто не в состоянии взмахом палочки заставить говорить всех и себя на родном языке. Сделать это, на самом деле, очень трудно. Чтобы заговорить по-осетински с человеком, с которым всю жизнь разговаривал по-русски, нужно перешагнуть через огромный психологический барьер. Барьер неловкости и стеснения. Это самое трудное. И это может сделать только тот, чей патриотизм в состоянии подавить оставшиеся помехи, типа краснения. После этого на пути вырастет еще одна преграда- страх неправильно выразиться. Действительно осетинский язык формировался в отличной от русского среде. Поэтому логичность построения предложения относительно русского языка не всегда уместна в осетинском. Да тут еще и склонения со спряжениями. Но если силы воли хватит сделать первый шаг, то все остальное – всего лишь карточный домик.
    В отличие от внешности и привычек, язык не передается посредством генетической памяти. То есть, если я сейчас забуду свой язык, то мой правнук в 6-м поколении никак его не вспомнит. Горький опыт убыхов (в прошлом многочисленное причерноморское адыгское племя) должен быть наглядным примером для нас. Последний носитель убыхского языка скончался в 1992 году в Турции! Теперь это народ без языка, родины культуры и религии, который ничем не отличается от турков. И, наверное, личное дело каждого, смотреть ли за последними его дуновениями; бороться ли за продолжение; ненавидеть ли его, добивая игнорированием и заупокойными речами. Но каждый должен понимать, что от его сегодняшних действий зависит судьба его внуков и правнуков. И не дай Бог, если когда-нибудь наши потомки осудят нас за проявленную слабость.

  5. Иратта, арахдар дзурут Иронау!!! На мадалон авзаг на хъауы рох канын…. Ама армаст царды на, фала форумты ама сайтты дар фыссут Иронау….
    (Iron chizg @ Nov 25 2006, 09:39 PM)Иратта, арахдар дзурут Иронау!!! На мадалон авзаг на хъауы рох канын…. Ама армаст царды на, фала форумты ама сайтты дар фыссут Иронау….
    Куыддаридтар загъай афта, чызгай! Дзурга дар, фыска дар ама намга дар иронау кандзыстам!
    ФАЛДАХКА КЪАРЦ НАД!
    Куыддаридтар загъай афта, чызгай! Дзурга дар, фыска дар ама намга дар иронау кандзыстам!
    ФАЛДАХКА КЪАРЦ НАД!
    Гаенаен ис ног тема бакаенын?”Ассоциации на иронском дигорском языке”Может это оживит общение на родном языке.
    АЕлдар, гаенаен и,каей заегъынаей хъаеуы алшыдаер,фаелае фаелвараен куыд аевдисы, ахаем хъазтытаей бирае пайда наей. хъыгагаен адаем наехи взагаей журынч сае фылдаераей тынг аевзаер (ыз даер уыдонмае хауын), аемае аермаест даер ахаем маегуыр хъазты мидаег адаем иу исты мадаелон аевзагыл сжурын байдйынч.фаелае джы аевзаг сджаебаех каенынаен уи фаг наеу.
    ирон-уырыссаг дзырдуатамаей ис гаенаен пайда каенын хъасты раестаеджы.Дзырд ныфыстай мае стаей в скобках дае бон у аемае анегдот даер ражурай. .Уаедае наем гуыржиаегтае араехдаер ваейынч ираеттаей.Ну сам смотри моё дело предложить.
    АЕлдар,хо дын загътон, дае бон мае йае бакаенай.искаей ам шаемае фаерсыс?
    раст заегъгаейае нае зонын технология куыд аей хъаеуы бакаенын.Можно же и в рамках этой темы?

  6. «Рай, мё бёстё, зёл мё мадёлон ёвзаг!»
    («Ирон ёвзаджы боны» сценари 1- 6къл)
    Зал ифтонггонд у сывёллётты нывтёй темё «Мё Ирыстоныл», цитатётё мадёлон ёвзаджы тыххёй фёйнёгыл ,ирон чингуыты равдыст къуымы, зёлы музыкё.
    Рацёуынц 2 скъоладзауы дзургёйё:
    Казик: Нё зоныс, цы хабар у, цёмён рауай-бауай кёнынц иууылдёр?
    Вадим: Мёгъа, кёд исты бёрёгбон у…(Ёрбауайы чызг плакатимё)
    Кёри, цы бон у абон, зёгъ-ма.
    Кёринё: Абон у ирон ёвзаджы бон, рох уё фёци? Уё фыдуагдзинады аххосёй, ёвёццёгён! Казик, нё йё хъуыды кёныс?
    Казик: Ёцёг, ёцёг! Ныхёстё дёр ма мын куы уыд бёрёгбонмё!
    Вадим (былысчъилёй): Алы аз та ирон ёвзаджы бон вёййы! Цымё цёмё гёсгё?
    Кёринё: Уымён  ёмё иронау  раст ничиуал дзуры, ничиуал кёсы, суанг ма заргё дёр рёдыдтытимё кёнынц!
    Вадим: Ёз тынг рёсугъд дёр ма дзурын!
    Казик: Алё-ма уёдё, иронау зёгъ  – Звонок уже звенел.
    Вадим: Ха-ха-ха!  Мёлёты диссаг хъуыддаг: Звонок ужё уыди!
    (Казик ёмё йыл Кёринё худынц)
    Уый дын дёсны!
    Кёринё: Уёдё ма ноджыдёр зёгъ – Сегодня я буду выступать на празднике.
    Вадим:  Табуафси! Абон ёз выступат кёндзынён праздникы.
    (Казик ёмё та йыл Кёринё худынц, Вадим йё сёр ныхы)
    Кёринё: Федтай, Зондаби! Зонын, дам, иронау рёсугъд дзурын. Йе афтё дзурынц абон бирё ирёттё, ёмё  уымён хъёуы бёрёгбёттё, алыхуызон мадзёлттё  аразын, цёмёй не ‘взаг ма мёгуыр кёна.
    Казик: Раст дё, Кёри, кённод афтёмёй ёцёг фесёфдзён, амёлдзён…
    Вадим: Ёмё иунёг мах бёрёгбонёй цы рауайдзён? Цы пайда йын фёуыдзён?
    Кёринё: Ёмё иунёг мах нё аразём абон бёрёгбон, Вадим. Ацы бон Ирыстоны ёппёт скъолаты дёр дзурдзысты, зардзысты, кафдзысты иронау.
    Казик: Ёмё цас сты нё республикёйы скъолатё, уый зоныс? Ёнёхъён  212 скъолайы!
    Вадим: Ух ты-ы-ы!
    Казик ёмё Кёринё: Ух ты нё, фёлё – ёй-джиди, уый дын гъе!
    Кёринё: Цёй уёдё, нё бёрёгбон райдайын афон у, ныффёстиат стём!
    Казик: Ёмё йё райдайдзыстём диссаджы  рёсугъд  ныхёстёй нё ирон мадёлон ёвзаджы тыххёй!
    1. Янё- Ирон ёвзаг
    2.Данё- Ирон туг-1
    3.Каринё- Ирон туг –2
    4.Алан-Мадалон авзаг
    5. Ирыстон 1-Данилё
    6.-Русик (Ирыстон-2)
    7.Лорё- Цы рёстёг базыдтон…
    8.Зарёг  «Мадёлон ёвзаг» (Лорё, Кёринё, Кёринё, Янё)
    Рацёуынц иууылдёр размё, сё сёрёй ныллёг акувгё сценёйё ахизынц.
    Ахуыргёнёг: Ныр та – цыбыр викторинё, нё мадёлон ёвзаг куыд зонут, уый сбёрёг кёнынён. Разы стут? Ёцёг уё зёрдыл дарут – ёппёты фылдёр дзуёппытё чи радта, уымё ёнхъёлмё кёсдзён хёрзиуёг – грамотё. Уёдё хъусут.
    1. Ирон ёвзаг ирёттён цавёр ёвзаг у?(мадёлон)
    2. Цал дамгъёйы ис ирон алфавиты?(43)
    3. Чиныг кём райгуыры?(рауагъдады)
    4.Ударени иронау цы хуыйны?(цавд)
    5.Бёхджынёй, барёгёй чи тагъддёр уайы?(ёмхуызон)
    6.Йё мадёлон ёвзаг ёмё райгуырён бёстё чи уарзы, уый куыд фёхонынц? (патриот)
    7. Уё пъартфелы цы хёссут, уыдон куыд хуыйнынц?(ахуыргёнён дзауматё)
    Материал для заучивания
    ?ЛБОРТЫ Хадзы-Умар
    МАД?ЛОН ?ВЗАГ
    Д? мады ?взагыл
    К?д дзурыс, к?д зарыс, —
    Д? фыдгул ызнаг?н
    Й? сау з?рд? марыс.
    К?д рох?й ыскуыдта
    Д? мады ?взаг, —
    Й? къах дыл ?ркъуырдта
    Д? фыдгул ызнаг.

  7. Перед правительством олигархии в принципе не стоит цели развивать страну. Задача лишь оставлять в более-менее живом состоянии, да заботиться о сторожах стада. Силовики ку.
    Структура рынка труда за последние 25 лет не претерпела больших изменений: высокая доля государства и крупных компаний, низкая доля малых предприятий – 16%. Для сравнения: в Китае малый бизнес обеспечивает работой 80% занятых, в Индии – 40%, в Германии – 63%, в США – 46%.
    Или взять ту же промышленную роботизацию – двигатель современности. Относительный показатель, называемый плотностью роботизации, ежегодно рассчитываемый International Federation of Robotics, выглядит печально: в 2016 году в России количество роботов на 10 тыс. работников составило 2 😀 в то время как этот же показатель у лидирующей Южной Кореи – 631, у Германии – 309, у не имеющей выдающихся промышленных мощностей Сербии – более 100, в Китае – 68 (исходя из специфики общей численности населения), а в среднем по миру – 74. Таким образом, россия отстает от среднего уровня, включая страны с низким уровнем развития промышленности, в 37 раз. Ну и о чём тут еще говорить?
    Индекс экономической сложности страны – ниже Мексики. Годовой товарный экспорт (считая со всем нашим нефтегазом и впк) ниже Голландии. ВВП на душу ниже Прибалтики и Португалии. В самой богатой стране Европы – даже не беднейшее, а нищее население. О каком поднятии экономики государства может вообще вестись речь, без покупательской способности нищего населения? Это элементарно, это азы. Какой малый и средний бизнес, какое производство может быть в стране, в котором у населения нет денег на производимые товары/услуги?!
    За то поднялись до вторых в Европе после Литвы по убийствам на душу населения (на каждые 100 тысяч). За последние 20 лет (после ужасных 90-х) запрыгнули на первое по темпам распространения ВИЧ, сравнявшись с ЮАР и Нигерией, ООН официально назвало страну “мировым очагом вич-эпидемии”. Население стремительно стареет и вымирает, сегодняшнее население – меньше чем в двухтысячном году (считая с присоединенным Крымом). С 2018 даже приток “друзей из ближнего зарубежья” (читай таджиков) не смог перекрыть смертность. За полгода в 2019 году численность сократилась на 200 тысяч.
    https://thequestion.ru/questions/527849/kakovy-zaslugi-putina-pered-rossiei-za-celykh-20-let-absoly
    utnoi-vlasti-bez-vody-tipa-v-90-e-bylo-khuzhe-abstraktnogo-podnyatiya-s-kolen-i-20-let-rakom-konkre
    tno-po-punktam-dostizheniya-2000-2019-gg?utm_content=infinte&utm_campaign=position1

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *