Сочинение по английскому языку на тему реклама

11 вариантов

  1. Types of advertisement

    With the development of mass media a lot of different types of advertisement have appeared.
    Depending on a purpose, advertisement can be political, commercial or social.
    Commercial ads often try to increase consumption of their products or services through “branding”, which associates a product name with certain qualities in the minds of consumers.
    Advertising is communicated through various mass media, including traditional media such as newspapers, magazines, television, radio; and new media such as search results, blogs, social media or websites.

    Advantages and disadvantages

    The main advantage of advertising is that it helps to generate sales. Thanks to advertising we learn about new products and services.
    On the other side, we cannot fully eliminate it, because it is everywhere.

    Что такое реклама?

    Реклама – это маркетинговый инструмент. Он используется, чтобы продвинуть или продать продукт, услугу или идею.

    Функции рекламы

    Одна из главных функций рекламы – привлечь общественный интерес к чему-либо. Она также используется для поддержания этого интереса и постоянного напоминания о продукте или услуге.

    Виды рекламы

    С развитием СМИ появилось много разных видов рекламы.
    В зависимости от цели, реклама может быть политической, коммерческой или социальной.
    Зачастую цель коммерческой рекламы – вызвать повышенное потребление продуктов или услуг с помощью “брэндинга”, который в сознании потребителей ассоциирует название продукта с определенными характеристиками.
    Реклама может быть размещена в разных СМИ, включая традиционные СМИ, такие как газеты, журналы, телевидение, радио; и новых медиа, таких как поисковые системы, блоги, социальные сети или сайты.

    Плюсы и минусы

    Главным преимуществом рекламы является то, что она способствует росту продаж. Благодаря рекламе мы узнаем о новых продуктах и услугах.
    С другой стороны мы не можем полностью отказаться от нее, потому что она повсюду.

    Другие полезные материалы

    Плюсы и минусы компьютера (сочинение с переводом)
    Плюсы и минусы телефона (сочинение с переводом)
    Плюсы и минусы телевидения (сочинение с переводом)
    Плюсы и минусы интернета (сочинение с переводом)

  2. Although the average citizen is usually annoyed by all the advertisements printed in newspapers and magazines and the commercials broadcast on TV, the impact of the whole advertising industry on a single person is immense and plays a very important role in our lives. Advertising absorbs vast sums of money but it is useful to the community. What are the functions of advertisements?
    The first one to mention is to inform. A lot of the information people have about household devices, cars, building materials, electronic equipment, cosmetics, detergents and food is largely derived from the advertisements they read. Advertisements introduce them to new products or remind them of the existing ones.
    The second function is to sell. The products are shown from the best point of view and the potential buyer, on having entered the store, unconsciously chooses the advertised products. One buys this washing powder or this chewing gum, because the colorful TV commercials convince him of the best qualities of the product. Even cigarettes or sweets or alcohol are associated with the good values of human life such as joy, freedom, love and happiness, and just those associations make a person choose the advertised products. The aim of a good advertisement is to create a consumer demand to buy the advertised product or service. Children are good example as they usually want the particular kind of chocolate or toy or chewing-gum. Being naive they cannot evaluate objectively what is truthful and what is exaggerated and select the really good products unless they buy the goods and check for themselves.
    Thirdly, since the majority of advertisements are printed in our press we pay less for newspapers and magazines, also TV in most countries in cheap. The public advertising seen on street hoardings, railway stations and buildings makes people’s life more joyful. Moreover, all those small ads in the press concerning “employment”, “education” and “For sale and wanted” columns, help ordinary people to find a better job or a better employee, to sell or to buy their second-hand things and find services, or learn about educational facilities, social events such as, concerts, theatre plays, football matches, and to announce births, marriages and deaths.
    Thus despite our dissatisfaction when being bombarded by all the advertisers’ information we must admit that they do perform a useful service to society, and advertisements are an essential part of our everyday life.
    Перевод:

    Хотя среднего гражданина, как правило, раздражают все объявления, печатаемые в журналах и газетах, реклама транслироваемая на ТВ, влияние всей индустрии рекламы на человека является огромным и играет очень важную роль в нашей жизни. Реклама поглощает огромные суммы денег, но она полезна для общества. Каковы же функции рекламы?
    Первая функция – это сообщать. Много информации людей о бытовых приборах, автомобилях, строительных материалах, электронном оборудовании, косметике, моющих средствах и продуктах питания в значительной степени поступает от рекламы, которую они читают. Объявления знакомят их с новыми продуктами или напомнают им об уже существующих.
    Вторая функция заключается в продаже. Продукты показываются с лучших точек зрения, и потенциальный покупатель, войдя в магазин, бессознательно выбирает рекламируемые продукты. он покупает этот стиральный порошок или эту жевательную резинку, потому что красочные рекламные ролики убедили его в лучшем качестве продукции. Даже сигареты или конфеты или алкоголь связаны с хорошими ценностями человеческой жизни, такими, как радость, свобода, любовь и счастье, и только эти ассоциации заставляют человека выбирать рекламируемые продукты. Цель хорошей рекламы – создание потребительского спроса на рекламируемый товар или услугу. Дети являются хорошим примером, поскольку они обычно хотят особый вид шоколада или игрушки или жевательную резинку. Будучи наивными они не могут объективно оценить, что есть истина, а что является преувеличением и выбрать действительно хороший продукт, только если они покупают товар и проверяют его на себе.
    В-третьих, поскольку большинство рекламы печатается в нашей прессе, мы меньше платим за газеты и журналы, и телевидение в большинстве стран дешевое. Социальная реклама, которую можно увидеть на уличных щитах, железнодорожных вокзалов и зданиях делает жизнь более радостной. Кроме того, все эти мелкие объявления в прессе о “занятости”, “образовании” и “продаже”, помогают простым людям, найти лучшую работу или лучшего работника, продавать или покупать их подержанные вещи, найти услуги, или узнать об учебных заведениях, общественных мероприятиях, таких как концерты, спектакли, футбольные матчи, а также объявить о рождении, браке и смерти.
    Таким образом, несмотря на наше недовольство,будучи бомбардироваемыми информацией всех рекламодателей, мы должны признать, что они выполняют полезную для общества работу, а также то, что реклама является неотъемлемой частью нашей повседневной жизни.

  3. Advertising is a message that tries to sell something. Companies advertise everything from cars to candy. Advertising is also used to change people’s ideas. For example, an ad (advertisement) could try to make voters choose a certain candidate for president. Ads appear almost everywhere you look. You find them on the radio and on TV, in magazines, shop windows and on T shirts. They show up inside elevators, on school buses and even in schools. About 600 billion dollars are spent on advertising around the world every year.

    Advertising techniques

    Advertising does two main jobs. It tells people about something, like a product or a service and it also works to make people want to buy the product or service.
    Ads (advertisements) do their jobs in many different ways. Many printed ads have headlines or boldly printed words that make people stop and read them. The headline may promise something that the reader wants, like a good price. Other headlines may carry the announcement of a new product.
    Some ads use slogans that are used over and over again .They are easy to remember and often use a catchy phrase. Sometimes slogans are not related to the product.
    In many ads a famous person talks about a product and tells why they use it. This person may be an actor, a model or a well-known athlete. Or they may just be an average user of a product.
    Ads also compare a product with another one of the same type. The ad points out why a product is better.
    Some ads feature cartoon or product characters. They may appear in an ad over a long time. The characters become well known and people identify them with a product.
    Repetition is one of the most basic techniques used in the advertising business. Advertisers broadcast their commercials several times a day for days or weeks to get the message across. When people see an ad more often they may be more likely to accept the message and want the product.

    Advertising media

    Advertising gets to people through different forms of communication. Newspapers, magazines and direct mail belong to print media. TV, radio and the Internet are among the most important electronic media.
    Newspapers
    Almost half of a newspaper is made up of ads. Local papers have ads of local companies, but nationwide newspapers also advertise products that are sold all over the country. Most papers are published daily so new ads, like products on sale or movie openings can be placed every day. Newspapers sell advertising space in all sections of their paper. In most cases ads of products will be put in the section they are related to.
    Display ads are big ads that can take up from a few cm to a full page. They have illustrations, headlines and lots of information on a certain field.
    Classified ads appear in a separate section of a newspaper. Most of them only have a few lines and list homes, cars for sale, furniture or other things that private people want to sell or buy.
    Magazines
    Magazines mostly appear all over the country and are used by national advertisers. In contrast to newspapers they are read when people have more time. They are kept for a few weeks or even months. Better printing quality and colour ads are among the advantages of magazines.
    Many special magazines are made for groups of people. The ads that appear there are especially for these groups. A computer magazine, for instance, may have many ads related to computers, printers or scanners.
    Direct mail
    Direct mail consists of leaflets, brochures, catalogs or letters, that are mailed directly to people. Mail-order companies profit from this kind of advertising. Some mailing lists send information to all the people others only have special lists according to the jobs that people have or their age or income. Direct mail costs a lot of money, but advertising companies can be sure that they will reach the people.
    Radio
    Local advertisers place about 70 per cent of advertising on the radio. An advantage of radio is that people listen to programs while doing other things. In some cases radios are on the whole day. Commercials last about 30 seconds. Radio stations are more specialized in what they broadcast. One radio station offers pop music and has a younger listening audience; the other may broadcast classical music with older listeners. The ads can be chosen according to the group of people who listen.
    Outdoor signs
    Large colourful outdoor signs can easily catch the attention of by-passers. But these ads must be short and simple because viewers see them only for a few seconds.
    The main signs are posters, billboards and electronic displays. Billboards are owned by local companies that rent them to advertisers. Sometimes ads are painted on buildings. Electronic billboards have large displays where ads change very quickly. They are the most expensive kind of outdoor signs.
    Television
    Television combines sound and moving images. It is one of the most expensive forms of advertising, but on the other hand it reaches a very wide audience. Advertisers buy time from TV stations to broadcast their commercials. This time is cheaper at times when fewer people watch TV, as in the early morning hours and gets very expensive during prime time evening shows. Sometimes advertisers pay a lot of money to get their ads on TV during special programmes, like the Olympic Games or the Super Bowl.
    Infomercials have become very popular in the last few years. They are normal TV shows that focus on the sales of certain products. Details on how to buy the product (telephone numbers etc.) are repeated many times during the programme.
    Some TV stations also sell advertisers product placements. For example a brand of pizza can a car can appear in a scene of a TV show.
    Internet
    Internet advertising is becoming more and more important. Especially young people spend less time watching TV and more time on the Internet. The Internet has the advantage of being available to people around the world at all times.
    Ads range from banners to pop-ups. Companies that spend a lot of money on advertising often create their own Internet site for a certain product. Web users are often asked to fill out a form that asks them about their daily routines, where they live, how old they are, how much they earn etc. Companies use this information to find out what kind of people visit their websites. Sometimes ads are sent via email. Because a lot of unwanted emails (spam) are sent throughout the world many people don’t like this.

    Production of ads

    Most companies hire special advertising firms that specialize in making ads.
    The first step in making ads is to learn about the product and understand who uses it.
    Information is gathered from customers. Market research takes a look at the customers’ buying habits and conduct sample surveys. Researchers also try to find out how customers rate various brands of products.
    Research also tries to find out why customers buy a product. For example, advertisers may find out that people buy a certain car because they want to impress their friends or show that they have a lot of money. The age, sex and social status of a consumer may also be important. They also try to find out where and when a product is sold best. Snowboards for example can probably be sold better during the winter time and in skiing resorts. It is also important to determine which kind of media is best to advertise the product.
    People in the creative department develop ideas and themes. They prepare photos or images if an ad is to appear in newspapers or magazines as well as jingles and slogans if it appears on radio or TV.
    When the ad is ready it goes to the media organization where it is run.

    Regulation

    Governments have made laws that protect consumers from misleading advertising. There are also laws that ban certain kinds of advertising. Tobacco advertising, for example, is not allowed on TV in the USA and in many European countries. Some rules are directed at children’s ads where the use of violence or dangerous activity is often not allowed.

  4. Реклама считается особым маркетинговым инструментом и используется, чтобы пробудить интерес людей в определенном продукте. Как правило, она выполняет несколько функций. Прежде всего, она должна привлечь интерес клиентов к чему-то. Затем – послужить в качестве напоминания о продукте для поддержания интереса. Кроме того, она является хорошим способом знакомства покупателей с новыми предложениями, компаниями и брендами.
    С развитием средств массовой информации появилось много различных видов рекламы. Они могут варьироваться в зависимости от цели и быть коммерческими, политическими, социальными и т.д. Как правило, рекламу можно найти на телевидении, радио и в газетах, и она может наружной или внутренней, в зависимости от своего места расположения.
    Как и другие средства массовой информации, реклама имеет свои плюсы и минусы. Несомненно, она помогает увеличить продажи и может познакомить клиентов с новейшими продуктами и ??услугами. Тем не менее, этот маркетинговый инструмент является неконтролируемым и в настоящее время распространен повсеместно.
    Роль рекламы в человеческой жизни огромна, и выходит за рамки только экономической роли. Помимо этого, она помогает нам быть в курсе мировых новостей, инноваций, технического прогресса и развития в других частях нашей жизни.
    Advertisement
    Advertisement is considered as a special tool of marketing used to spark the interest of people in a certain product. Generally, it fulfills some functions. First of all, it should attract clients’ interest to something. Then, it serves as a product’s reminder to maintain interest. Besides, this is a good way to familiarize the buyers with the new offerings, companies and brands.
    Many different types of advertisement have appeared with the mass media development. They can be varied depending on the purpose and be commercial, political, social, etc. Usually, advertisement could be found on TV, radio and in newspapers and be outdoor and indoor according to its location.
    As other mass media, the advertisement has both pros and cons. Undoubtedly, it helps to increase sales and can give clients a run-down on the latest products and services. However, this marketing tool is uncontrolled and it is everywhere nowadays.
    The role of advertisement is enormous in human life, and looks beyond just an economic role. Moreover, it helps us be aware of a world news, innovations, technological progress and development of other life parts.

  5. На английском языке
    Перевод на русский язык
    Advertising
    Реклама
    Advertising is another invention of the 20th century. Some people find it annoying and useless, however, it certainly has its point. Advertising can be found everywhere nowadays: in newspapers, in magazines and brochures, on posters, on radio and TV, in Internet, simply everywhere. The main purpose of advertising is to sell the goods. From the other side, it’s a really effective way to let the people know about certain products. So it became obvious that businesses will profit from advertising, which is why we have so much of it. It’s an interrelated process: the more companies, the more advertisements. Advertising is not only the means of information, but also of communication. It’s the so-called interaction between clients and service organizations. First reaction to advertising in our country was relatively negative, although later it became a usual media content. TV ads were the most frustrating type of advertising. People were really annoyed when their favourite programs and soaps got constantly interrupted by useless ads. Besides, it seemed that they lasted forever. Later people got used to it and now it’s a normal thing to watch ads on TV. Moreover, there is a new type of annual award for the best commercial advertisement. One good thing about advertising is certainly the globalization. Today it’s easy to watch different commercials from all over the world and to understand what goods are produced in certain countries.
    Реклама – это ещё одно изобретение 20-го века. Некоторые люди находят её раздражающей и бесполезной, однако, она, безусловно, имеет свои цели. В наши дни реклама может быть везде: в газетах, в журналах и брошюрах, на плакатах, на радио и телевидении, в Интернете, просто везде. Основной целью рекламы является продажа товаров. С другой стороны, это действительно эффективный способ дать людям знать о некоторых продуктах. Таким образом, стало очевидно, что бизнес получит выгоду от рекламы, поэтому у нас её так много. Это взаимосвязанный процесс: чем больше компаний, тем больше рекламы. Реклама является не только средством информации, но и средством связи. Это так называемое взаимодействие между клиентами и организациями, предоставляющими услуги. Первая реакция на рекламу в нашей стране была относительно отрицательной, хотя позже она стал обычным содержанием медиа ресурсов. Телевизионная реклама была наиболее разочаровывающим видом рекламы. Людей действительно раздражало, когда их любимые программы и сериалы постоянно прерывались бесполезной рекламой. Кроме того, казалось, что они длились вечно. Позже люди к ней привыкли, и теперь это нормальное явление смотреть рекламу по телевизору. Кроме того, есть новый тип ежегодной премии за лучшую коммерческую рекламу. Одна хорошая сторона рекламы, безусловно, это глобализация. Сегодня можно легко посмотреть различные рекламные ролик со всего мира и понять, какие товары производятся в определенных странах.
    (No Ratings Yet)
    Loading…

    Похожие записи

    Реклама: Фразы для бизнеса на английском языке
    Scientists Also Laugh / Ученые также смеются
    Кладбище танкеров
    В защиту пешехода

  6. Everything we eat, wear or use is often dictated to us through commercial advertising. One of the most powerful forms of advertising is television. It provides an excellent chance for companies to promote and sell their products. It is an easy and effective way to let people from all over the world know about certain brands and attract their interest. To my mind television is able to sell different goods like no other mass medium can.
    Some people find TV commercials rather annoying. Advertisers use the concept of repetition in order to promote goods, services, ideas and to awake the desire of purchasing. Besides, people usually get nervous when their favourite film or programme is constantly interrupted by endless ads.
    To spend a day without television is almost impossible for a child or teenager living in the 21st century. A number of hours a modern child spends in front of TV is enormous. Adults also depend greatly on TV news, weather reports, sports or entertaining programmes. Advertisers choose the particular time of the day and specific programmes to gain attention of their target audience. For instance, a cartoon show will break for commercials advertising toys, cereals or chocolate for children. Or a soap opera will target women with ads of make-up products or household cleaners. Luckily alcohol and tobacco advertising is banned on TV in our country.
    Children and youth are easily influenced and sometimes naive, so I believe that television ads should send only positive and healthy messages. Sex, violence or racism should be banned during TV commercials. Many food companies advertise unhealthy snacks, sugary cereals or fast food. It affects children’s food choices and increases rates of childhood obesity.
    Television advertising plays an important role in our lives. It influences our views and preferences unconsciously. We often choose this or that chewing gum, for example, because of the colourful TV commercials which convince us, as potential buyers, of its best qualities. Moreover, by exploiting celebrities, fashion or sports icons advertising companies make a huge impact on their consumers and promote their products even more effectively.

    Перевод

    Все, что мы едим, носим или используем, часто диктуется нам коммерческой рекламой. Одной из мощнейших форм рекламы является  телевидение. Оно предоставляет компаниям отличную возможность для продвижения и продажи своего товара. Это легкий и эффективный способ заявить людям со всего мира об определенном бренде и привлечь их интерес. По моему мнению, телевидение способно продавать различные товары так, как не может ни одно другое средство массовой информации.
    Некоторые люди находят телерекламу довольно раздражающей. Рекламодатели используют концепцию повтора для того, чтобы продвигать свой товар, услуги, идеи и пробуждать желание покупки. Кроме того, люди обычно начинают нервничать, когда их любимый фильм или передача постоянно прерывается бесконечными рекламными роликами.
    Провести свой день без телевизора – это почти нереально для ребенка или подростка 21-го века. Количество часов, проведенных современным ребенком у экрана, огромно. Взрослые также в сильной степени зависимы от теленовостей, прогнозов погоды, спортивных или развлекательных программ. Рекламодатели подбирают определенное время дня и особые передачи для привлечения внимания именно их целевой аудитории. Например, показ мультфильма будет прерываться рекламой игрушек, хлопьев или шоколада для детей. А мыльная опера будет отвлекать женщин рекламой косметики или моющих средств. К счастью, в нашей стране запрещена телереклама алкоголя и сигарет.
    Дети и молодежь легко поддаются влияния и иногда могут быть наивными, поэтому я считаю, что реклама на телевидении должна нести лишь позитивный и здоровый посыл. Секс, жестокость и расизм должны быть запрещены в коммерческой рекламе. Многие продовольственные компании рекламируют вредные батончики, чрезмерно сладкие хлопья или фаст-фуд. Это оказывает влияние на выбор детей и увеличивает процент детского ожирения.
    Телевизионная реклама играет важную роль в нашей жизни. Она бессознательно влияет на наши взгляды и предпочтения. Мы часто выбираем ту или иную жевательную резинку, к примеру, после красочной телерекламы, убеждающей нас, как потенциальных покупателей, в ее лучших качествах. Более того, участие знаменитостей, икон индустрии моды или спорта в рекламе позволяет рекламодателям оказывать огромное влияние на потребителей и более эффективно продвигать свою продукцию.

  7. I. ADVERTISING
    Text 1.
    History of Advertising
    Introduction. Marketing is more than just distributing goods from the manufacturer to the final customer. It comprises all the stages between creation of the product and the after-market which follows the eventual sale. One of these stages is advertising. The stages are like links in a chain, and the chain will break if
    one of the links is weak. Advertising is therefore
    as important as every other
    stage or link, and each depends on the other
    for success.
    The product or service itself, its naming,
    packaging,
    pricing
    and
    distribution, are all reflected in advertising, which has
    been called
    the lifeblood of
    an organization. Without advertising, the products or
    services cannot flow to the
    distributors or sellers and on to the consumers or users.
    Early forms. Advertising belongs to the
    modern
    industrial
    world,
    and to
    those countries which are developing and
    becoming
    industrialised.
    In
    the
    past
    when a shopkeeper or stall-holder had only to show and shout
    his
    goods
    to a
    passers-by, advertising as we know it today
    hardly
    existed.
    Early
    forms
    of
    advertising were signs such as
    the inn sign, the
    red-and-white striped barber’s
    pole,
    the apothecary’s jar of
    coloured liquid
    and
    the wheelwright’s wheel,
    some of which have survived until today.
    Effect of urban growth. The need for advertising developed with the
    expansion
    of population and the growth of towns with their shops and large stores;
    mass
    production in factories; roads and railways to convey goods; and popular
    newspapers
    in which to advertise. The large quantities of goods being produced
    were
    made known by means of advertising to unknown customers who lived
    far
    from the place of manufacture.
    Advertising grew with the development of media, such as the coffee-house
    newspapers of the seventeenth century, and the arrival of
    advertising agencies nearly
    200 years ago, mainly to handle government advertising.
    Advertising and the modern world. If one looks at old pictures of horse buses
    in, say, late
    nineteenth-century London one will see that
    they carry advertisements
    for products famous today, a proof of the effectiveness of advertising. Thus
    the
    modern world depends on advertising. Without it, producers and distributors would
    be unable to sell, buyers would not know
    about
    and
    continue to
    remember
    products or services, and the modern industrial world would collapse.
    If factory
    output is to be maintained profitably, advertising must be
    powerful and continuous.
    Mass production requires mass consumption
    which
    in
    turn requires advertising to
    the mass market through the mass media.
    Exercise 1. Discuss the questions.
    1.What part does advertising play in public life?
    2.Why is advertising called the lifeblood of an organization?
    3.Can you give examples of early forms of advertising?

  8. What is a brand? In my opinion, it is not only a trademark of some company, but the name of certain product we use every day. For example, speaking about coffee most of us say Nescafe, but not “coffee”. This short example also illustrates the main aim of producers – to create brand popularity, so that most of people would recognize the product among the competitors products.
    Advertising campaigns are launched to enhance brand awareness, that is why sometimes brand costs more than the whole company. For example one day of advertising at Yandex website (what is called by Yandex sales managers as “increasing brand popularity”) costs $20,000. Recognition of a brand or, how it is called, brand awareness helps people to find the necessary size, quantity, taste, especially, when they are in another country and do not know the local products” specifications.
    What qualities should brand name possess? First of all, it should be eye-catching. NameLab is the company, which creates brand names, gives an example of 7-Up Company, which lost $120 millions using name “Lyke Cola” as a brand name first time after launching its product. Name Sony is based on “son”, which means sound in most of the countries.
    As all brand names are registered and protected by law, no one else can produce the same product under such brand name. It is very hard to create a new brand name, as more than 365,000 brands were registered in October, 2000 by American Patent Organization, whereas Oxford dictionary consists of 615,100 words, so some companies use brand stretching – using a leader-brand to launch a new product in a new category.
    Brands always add value to products. That is why branded products seem to be more expensive among other ones. But if we pay more, we want to get a better quality, and it is not guaranteed. All in all, brands are one of the moving forces of globalisation.

    Перевод:

    Что такое бренд? На мой взгляд, это не только торговая марка какой-то компании, но и название определенного товара мы используем каждый день. Например, говоря о кофе, большинство из нас говорят Nescafe, но не “кофе”. Этот короткий пример также показывает, главную цель производителей – создать популярность бренда, так чтобы большинство людей узнавало продукт среди продукции других компаний.
    Рекламные кампании направлены для повышения узнаваемости бренда, поэтому иногда бренд стоит дороже, чем вся компания. Например, один день рекламы веб-сайта на Яндексе (то, что менеджеры по продажам Яндексом называют “увеличение популярности бренда”) стоит $ 20000. Признание марки или, как его еще называют, узнаваемость бренда помогает людям найти нужный размер, количество, вкус, особенно, когда они находятся в другой стране и не знают о специфике местного производства.
    Какими качествами должен обладать бренд? Прежде всего, он должен быть привлекательным. NameLab это компания, которая создает бренды, приводит пример компании 7-Up, которые потеряли $ 120 миллионов с использованием имени “Lyke Cola”, в качестве бренда после запуска продукта. Название Sony основано на слове “son”, что означает звук в большинстве стран.
    Как и всё, торговые марки зарегистрированы и охраняются законом, никто другой не может производить тот же продукт под таким же брендом. Очень трудно создать новый бренд, так как более 365 тысяч марок было зарегистрировано в октябре 2000 года Патентной организации США, в то время как Оксфордский словарь состоит из 615 100 слов, поэтому некоторые компании используют расширение фирменного наименования – сначала для лидера марки, а потом для запуска нового продукта в новой категории.
    Бренды всегда добавляют стоимости продукции. Вот почему фирменные изделия, кажутся более дорогим среди других. Но если мы платим больше, мы хотим получить лучшее качество, а это не гарантировано. В общем, бренды являются одной из движущих сил глобализации.

  9. Главная /
    Темы топиков /
    СМИ-Mass media /
    Реклама-Advertisement /
    Реклама-Advertisement

    Топик по английскому языку “Advertisement – Реклама”
    Although the average citizen is usually annoyed by all the advertisements printed in newspapers and magazines and the commercials broadcast on TV, the impact of the whole advertising industry on a single person is immense and plays a very important role in our lives. Advertising absorbs vast sums of money but it is useful to the community. What are the functions of advertisements?
    The first one to mention is to inform. A lot of the information people have about household devices, cars, building materials, electronic equipment, cosmetics, detergents and food is largely derived from the advertisements they read. Advertisements introduce them to new products or remind them of the existing ones.
    The second function is to sell. The products are shown from the best point of view and the potential buyer, on having entered the store, unconsciously chooses the advertised products. One buys this washing powder or this chewing gum, because the colorful TV commercials convince him of the best qualities of the product. Even cigarettes or sweets or alcohol are associated with the good values of human life such as joy, freedom, love and happiness, and just those associations make a person choose the advertised products. The aim of a good advertisement is to create a consumer demand to buy the advertised product or service. Children are good example as they usually want the particular kind of chocolate or toy or chewing-gum. Being naive they cannot evaluate objectively what is truthful and what is exaggerated and select the really good products unless they buy the goods and check for themselves.
    Thirdly, since the majority of advertisements are printed in our press we pay less for newspapers and magazines, also TV in most countries in cheap. The public advertising seen on street hoardings, railway stations and buildings makes people’s life more joyful. Moreover, all those small ads in the press concerning “employment”, “education” and “For sale and wanted” columns, help ordinary people to find a better job or a better employee, to sell or to buy their second-hand things and find services, or learn about educational facilities, social events such as, concerts, theatre plays, football matches, and to announce births, marriages and deaths.
    Thus despite our dissatisfaction when being bombarded by all the advertisers’ information we must admit that they do perform a useful service to society, and advertisements are an essential part of our everyday life.

    Перевод топика: Реклама

    Хотя среднего гражданина, как правило, раздражают все объявления, печатаемые в журналах и газетах, реклама транслироваемая на ТВ, влияние всей индустрии рекламы на человека является огромным и играет очень важную роль в нашей жизни. Реклама поглощает огромные суммы денег, но она полезна для общества. Каковы же функции рекламы?
    Первая функция – это сообщать. Много информации людей о бытовых приборах, автомобилях, строительных материалах, электронном оборудовании, косметике, моющих средствах и продуктах питания в значительной степени поступает от рекламы, которую они читают. Объявления знакомят их с новыми продуктами или напомнают им об уже существующих.
    Вторая функция заключается в продаже. Продукты показываются с лучших точек зрения, и потенциальный покупатель, войдя в магазин, бессознательно выбирает рекламируемые продукты. он покупает этот стиральный порошок или эту жевательную резинку, потому что красочные рекламные ролики убедили его в лучшем качестве продукции. Даже сигареты или конфеты или алкоголь связаны с хорошими ценностями человеческой жизни, такими, как радость, свобода, любовь и счастье, и только эти ассоциации заставляют человека выбирать рекламируемые продукты. Цель хорошей рекламы – создание потребительского спроса на рекламируемый товар или услугу. Дети являются хорошим примером, поскольку они обычно хотят особый вид шоколада или игрушки или жевательную резинку. Будучи наивными они не могут объективно оценить, что есть истина, а что является преувеличением и выбрать действительно хороший продукт, только если они покупают товар и проверяют его на себе.
    В-третьих, поскольку большинство рекламы печатается в нашей прессе, мы меньше платим за газеты и журналы, и телевидение в большинстве стран дешевое. Социальная реклама, которую можно увидеть на уличных щитах, железнодорожных вокзалов и зданиях делает жизнь более радостной. Кроме того, все эти мелкие объявления в прессе о “занятости”, “образовании” и “продаже”, помогают простым людям, найти лучшую работу или лучшего работника, продавать или покупать их подержанные вещи, найти услуги, или узнать об учебных заведениях, общественных мероприятиях, таких как концерты, спектакли, футбольные матчи, а также объявить о рождении, браке и смерти.
    Таким образом, несмотря на наше недовольство,будучи бомбардироваемыми информацией всех рекламодателей, мы должны признать, что они выполняют полезную для общества работу, а также то, что реклама является неотъемлемой частью нашей повседневной жизни.

    Vocabulary:

    Questions:

  10. To begin with, the word “advertising” comes from the Latin “reclamare”, that means “to shout, to argue, to protest.” Advertising attracts consumers informing them about new services, products and places of sale. Advertisement usually lists the advantages of the product that is compared with other products or goods. There are several types of advertising:
    1) Commercial advertisement
    2) Social advertising
    3) Political advertising
    In addition, the advertising is internal and external.
    Example of advertising:
    Our juices are the most tasty and useful. And new and unusual tastes will be pleased for you: orange, lemon, cherry, banana, kiwi. Drink our juices and be healthy.
    Начну с того, что слово “реклама” произошло от латинского “reclamare”, в переводе означающего “выкрикивать, утверждать, протестовать”. Реклама привлекает потребителей, информируя о новых услугах, товарах и местах продаж. Реклама обычно перечисляет достоинства продукта в сравнении с другими продуктами или товарами. Существует несколько видов рекламы:
    1) Коммерческая реклама
    2) Социальная реклама
    3) Политическая реклама
    Кроме этого, реклама бывает внутренней и наружной.
    Пример рекламы:
    Наши соки самые вкусные и полезные. А новые и необычные вкусы будут приятны для вас: апельсиновый, лимонный, вишневый, банановый, вкус киви. Пейте наши соки и будьте здоровыми.
    (В данном случае имеются в виду виды соков, поэтому мы можем употребить слово juice во множественном числе.)

  11. Although the average citizen is usually annoyed by all the advertisements printed in newspapers and magazines and the commercials broadcast on TV, the impact of the whole advertising industry on a single person is immense and plays a very important role in our lives. Advertising absorbs vast sums of money but it is useful to the community.What are the functions of advertisement? The first one to mention is to inform. A lot of the information people have about household devices, cars, building materials, electronic equipment, cosmetics, detergents and food is largely derived from the advertisements they read. Advertisements introduce them to new products or remind them of the existing ones.
    The second function is to sell. The products are shown from the best point of view and the potential buyer, on having entered the store, unconsciously chooses the advertised products. One buys this washing powder or this chewing gum, because the colorful TV commercials convince him of the best qualities of the product. Even cigarettes or sweets or alcohol are associated with the good values of human life such as joy, freedom, love and happiness, and just those associations make a person choose the advertised products.
    The aim of a good advertisement is to create a consumer demand to buy the advertised product or service. Children are good example as they usually want the particular kind of chocolate or toy or chewing-gum. Being naive they cannot evaluate objectively what is truthful and what is exaggerated and select the really good products unless they buy the goods and check for themselves.
    Thirdly, since the majority of advertisements are printed in our press we pay less for newspapers and magazines, also TV in most countries in cheap.The public advertising seen on street hoardings, railway stations and buildings makes people’s life more joyful. Moreover, all those small ads in the press concerning “employment”, “education” and “For sale and wanted” columns, help ordinary people to find a better job or a better employee, to sell or to buy their second-hand things and find services, or learn about educational facilities, social events such as, concerts, theatre plays, football matches, and to announce births, marriages and deaths. Thus despite our dissatisfaction when being bombarded by all the advertisers’ information we must admit that they do perform a useful service to society, and advertisements are an essential part of our everyday life.

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *