Сочинение на тему образование в беларуси на английском языке

7 вариантов

  1. В Беларуси дети идут в школу в возрасте шести лет. Среднее образование, которое является обязательным длится 11
    In Belarus children go to school at the age of six. Secondary education which is compulsory lasts 11
    лет. Она состоит из трех уровней: начальной школы, средней школы и средней школы. Начальная школа длится
    years. It consists of three levels: primary school, secondary school and high school. Primary school lasts
    в течение четырех лет. В игровой форме дети учатся не только читать, писать и считать, но и рисовать,
    for four years. In the form of games children learn not only to read, write and count but also to draw,
    проектировать простые вещи, петь и танцевать.
    design simple things, sing and dance.
    Второй уровень составляет пять лет обучения с широким выбором предметов. Родители могут выбрать
    The second level is five years of instruction with a wide choice of subjects. Parents may choose the
    Учебный план по способности и наклонности своих детей. В конце 9-го класса ученики принимают
    curriculum according the abilities and inclinations of their children. At the end of the 9th form pupils take
    Базовый Сертификат испытаний по математике, истории, русском и белорусском языках. По их результатам
    Basic Certificate Examination in Maths, History, Russian and Belarusian. According to their results
    ученики могут перейти в среднюю школу или получить профессиональное образование.
    pupils can go to high school or get professional education.
    Средняя школа состоит из двух лет обучения. Каждый ученик может сделать конкретный выбор, который подвергает
    High school consists of two years of instruction. Every pupil can make particular choice which subjects
    он или она не хочет учиться на продвинутом уровне: науки, гуманитарные науки, лингвистика и т.д. Там может быть не более
    he or she wants to study on advanced level: sciences, humanities, linguistics etc. There can be no more
    чем три обязательных предметов. В 11-м классе учащиеся сдают Аттестат экзамен по математике
    than three compulsory subjects. In the 11th form pupils take General Certificate Examination in Maths,
    Русский или белорусский и свободны выбрать третий экзамен среди предметов, которые они изучали на
    Russian or Belarusian and are free to choose the third exam among the subjects they have studied on
    продвинутый уровень.
    advanced level.
    Школа проходит пять дней в неделю. Каждый урок длится 45 минут с перерывами от 15 до 20 минут
    School takes place five days a week. Every lesson lasts 45 minutes with breaks from 15 to 20 minutes.
    Школа начинается 1 сентября и заканчивается 31-го мая. Он разделен на четыре точки с
    The school begins on the 1st of September and is over on the 31st of May. It is divided into four terms with
    праздники до 14 дней между ними. В летние каникулы длятся с июня по сентябрь.
    holidays up to 14 days between them. The summer holidays last from June to September.
    Text 2 .
    As far as knowledge is the highest privilege of the day, school should provide the greatest possible educational opportunities for its pupils.
    The problems of education always were in the national spotlight. There is now public debate about how schools are run, how they are financed, what they should teach, what they should achieve and to whom they should be accountable. Opinions on what kind of school provides the best education differ considerably but to my mind any school that achieves its goals is effective. Certainly, there is no doubt that good education helps people to develop their personalities and to make their way in society.
    As for me, I study in Vileyka Gymnasium #1 “Logos”. Gymnasium N1 of Vileyka was founded in 1991, since June 1993 it is called “Logos”. Logos means the word, the meaning of the word, good and deep knowledge. The two symbols of the Gymnasium are its flag and emblem. The blue colour of the flag is the color of the sky, hope and optimism. The white color is the purity of our plans, an open page. The triangle is a symbol that unites students, teachers and parents. We associate ourselves with a hive and busy bees. We try to use properly what we have today, to value the time, and to be sure of our success. There are about 800 students and 93 teachers in the Gymnasium today.
    Our gymnasium is one of the most advanced schools in our republic which gives every pupil an opportunity to choose basic or advanced program within the subject and provides freedom, cooperation and self-access. I think, it is very useful because pupils can work with additional material, can address for the explanation to the teacher or the fellow students or to work in pairs and in groups.
    So, I can say that our school is effective, because it achieves its goals. It teaches the whole child gives him academic growth, moral strength and physical development. This process in my school is reflected in the school curriculum on which it works. The curriculum encourages the development of the personality. It consists of the formal, informal and “hidden” curriculum. The formal curriculum is activities, planned to take place during school hours, it is formally presented as the time-table and you see it when you enter the hall on the ground floor. Also formal curriculum includes optional courses which pupils have chosen to have an advanced program within the subjects which they are to take at the Central Testing to enter the higher educational establishments.
    Informal curriculum takes an important part in our school life too. It helps us to improve physical, musical, dramatic and other abilities through extracurricular activities such as studious, clubs, music lessons and sport sections. Our artists, pop-singers, poets have won many contests too. We can attend the intellectual team “Nika”, the Art Studio “Vyasyolka” , the Dance Company “Forsazh” , the folk group “Perepyolochka”, a chanting studio, a choir and some crafts groups. Our pupils can learn to play the piano, the accordion, the guitar and different folk instruments. Besides, our school has worked out a system of school traditions through which from year to year pupils acquire moral strength. Everyone in our school including parents and teachers takes part in parties, celebrations, concerts and meetings. Every school year begins with Knowledge Day, the whole-school meeting on the 1st of September in the school yard. On Teacher’s Day we have different concerts or Funny Club Meeting between students of different forms. It is usually a great show with clever jokes, bright improvisation and well-prepared program. After the autumn holidays we have traditional and one of the most important events – the Day of Initiation into the gympupils. It is a special holiday for the fifth-formers when they compete for the right to be called pupils of Gymnasium “Logos”. New Year celebrations are very popular. Students are on the stage again. They discover their talents and new bright stars appear in the gymnasium sky. In February school leavers get together to recollect their school years. Defenders’ Day is a great sport holiday for the strongest and the most courageous boys. On the 8th of March we organize the brightest contest for the most charming girls of Gymnasium “Logos”. They demonstrate their talents and mastery in singing, cooking and dancing. At the final concerts in June we show our parents everything we have learnt, the best pupils get diplomas and awards and we say good-bye to Gymnasium till September.
    Our students take part in different Town, Regional and Republican contests, competitions and Olympiads. They are engaged in working on various scientific and research projects and then presenting them at difference conferences. Our senior pupils can participate in the international contest. They have an opportunity to know another culture, to make new friends and to improve their English.
    Speaking about our gymnasium I must admit that it provides the greatest educational opportunities. It gives pretty good knowledge and understanding of the world. In our school pupils and teachers are good partners and companions. School helps pupils to realize their personalities to find place in society and to become useful members of it realizing their abilities, talents and skills.

  2. Belarusian education is well-appreciated and valued in the world so many foreign students want to receive training there. The educational system of the country is rather developed and comprises of pre-school, school and further education. Almost 70% of children start attending nursery before going to school. This stage is not compulsory, but is recommended. School education starts at the age of 6 and lasts for about ten years. This education is compulsory and children have to follow basic curriculum. When the secondary school is over, children receive a certificate of general education completion. At the age of 15 they are free to choose their further education. Some wish to serve in the military or join the workforce. Others continue studying at vocational schools or go for a higher education. There are two official languages in Belarusian system of education: Russian and Belarusian. There are over 50 Higher Education institutions throughout the country. Most of them are state-owned. Higher education is considered to be prestigious due to its high quality and affordability. That’s why most teenagers wish to continue studies after they finish school. The courses usually run for five years and provided either full-time or by correspondence. Gifted students have a chance to receive a scholarship or grant. Vocational schools are another post-school option. They offer refresher courses and retraining opportunities, which last for three years. The most venerable institution in the country is, of course, the Belarusian State University.

  3. Система образования Республики Беларусь обеспечивает получение образования на уровнях основного, дополнительного и специального образования.
    Основное образование включает уровни дошкольного, общего среднего, профессионально-технического, среднего специального, высшего и послевузовского образования.
    Дополнительное образование делится на дополнительное образование детей и молодежи и дополнительное образование взрослых.
    Классификация уровней образования Республики Беларусь соответствует Международной стандартной классификации образования (ISCED 2011). Таким образом, на практике обеспечивается реализация принципа «Образование через всю жизнь».
    В системе образования Республики Беларусь функционируют примерно 8,5 тысяч учреждений образования, в которых обучается около 3 млн. белорусских граждан. Ежегодно растет количество приезжающих на обучение иностранных граждан.
    Высшее образование в Республике Беларусь
    Профессиональную и научную подготовку студентов осуществляют государственные (42) и частные (9) учреждения высшегообразования различных типов: классические университеты, профильные университеты и академии, институты.
    Подготовка специалистов осуществляется по 15 профилям образования, включающим 382 специальности высшего образования первой ступени (бакалавриат) и 331 специальность высшего образования второй ступени (магистратура).
    Профили образования:
    Педагогика.
    Педагогика. Профессиональное образование.
    Искусство и дизайн.
    Гуманитарные науки.
    Коммуникации. Право. Экономика. Управление. Экономика и организация производства.
    Естественные науки.
    Экологические науки.
    Техника и технологии.
    Архитектура и строительство.
    Сельское и лесное хозяйство. Садово-парковое строительство.
    Здравоохранение.
    Социальная защита.
    Физическая культура. Туризм и гостеприимство.
    Общественное питание. Бытовое обслуживание.
    Службы безопасности.
    Высшее образование в Республике Беларусь может быть получено в очной (дневной, вечерней) и заочной, в том числе дистанционной, формах. Наиболее распространенная и востребованная – дневная форма обучения, по которой обучается около 2/3 студентов.
    Основным языком обучения в белорусских учреждениях образования является русский язык, который иностранные граждане могут освоить на подготовительных отделениях университетов или языковых курсах. Ряд университетов предлагает обучение на английском языке как на первой (бакалавриат), так и на второй (магистратура) ступенях высшего образования.
    Учебный год в учреждениях высшего образования делится на два семестра. Первый семестр длится с 1 сентября по 31 января, второй – с 10 февраля по 30 июня. В конце каждого семестра студенты проходят текущую аттестацию (зачеты и экзамены).

  4. Vocabulary
    The
    system of education in Belarus

    Educational
    establishments – учебные
    заведения
    Preschool
    education – дошкольное
    образование
    Primary
    school – младшие классы
    Secondary
    school – средняя
    школа
    Senior
    school – старшие классы
    General
    grounding – общие
    знания
    Diversification
    – разностороннее развитие
    Higher
    Education
    – высшее образование
    University
    – университет
    Academy
    – академия
    To
    comprise
    – состоять, составлять
    Higher
    educational institutions
    – высшие
    учебные
    заведения
    Graduate
    programs
    – магистратура
    Post-graduate
    programs
    – аспирантура
    Specialization
    – специализация
    Separate
    entity
    – отдельный
    объект
    Full-time
    program
    – дневное
    обучение
    Night
    program
    – вечернее
    обучение
    Correspondence
    program
    – заочное
    обучение
    To
    confer
    – присуждать, присваивать, предоставлять
    Degree
    – звание, учёная степень; диплом
    Certified
    Specialist
    – квалифицированный
    специалист
    Final
    state examinations
    – госэкзамены
    Defense
    of a thesis
    – защита
    диплома
    Bachelor’s
    degree – степень бакалавра
    Master’s
    degree – (ученая) степень магистра
    Candidate
    of Sciences
    – кандидат
    наук
    Doctor
    of Sciences
    – доктор
    наук
    Ph.D.
    – доктор философии
    Highly
    prestigious
    – очень
    престижно
    To
    obtain
    – получать
    Rector
    – ректор
    Educational
    Policy – учебная
    политика
    Curricula
    – учебный план, программа
    Staffing
    – штат сотрудников
    Dean
    – декан
    Faculty/Department
    – факультет
    Applicant
    – абитуриент
    To
    complete secondary education – закончить
    среднее образование
    Per
    spot
    – на место
    Competition
    – конкуренция, конкурс
    Entrance
    examinations – вступительные
    экзамены
    Obligatory
    subjects – обязательные
    предметы
    General
    subjects – общие
    предметы
    General
    professional subjects – профессиональные
    предметы
    Elective
    – факультатив
    Specialized
    subjects – спецпредметы
    To
    be set up by the institution – устанавливаться
    институтом
    Stipend/grant
    – стипендия
    To
    get excellent grades – получить
    отличные
    оценки,
    высший
    балл
    To
    pay
    tuition
    fees
    – платить
    за
    обучение
    Enrolled
    students
    – зачисленные студенты
    Schedule
    – расписание
    To
    ensure
    the
    quality
    of
    education
    – гарантировать, обеспечивать качество
    обучения
    Semester
    – семестр
    Grade
    – оценивать
    Evaluation
    – оценка
    To
    retake the exams – пересдавать
    экзамены
    A
    panel of professors – комиссия
    профессоров
    To
    be expelled from the University – быть
    отчисленным
    из
    университета
    To
    graduate with honors – закончить
    с
    отличием
    The
    system of education in Belarus

    Scientific
    and intellectual potential is the main strategic resource of Belarus.
    That’s why Belarus has a developed system of education. It embraces
    a great number of educational establishments; thousands of teachers
    work there, about 40 % of population attends different forms of
    classes.
    The
    system of education in Belarus starts with the preschool education.
    Kindergartens and daycare centers are the first stage of Belarusian
    education. They help to develop physical growth, the ability to
    communicate in the group, to reveal personal qualities and talents
    which children will develop at schools.
    The
    basis of Belarusian education is secondary school. It must improve
    the level of general grounding, stimulate the diversification of
    individuality and capacities to work and learn. Secondary school
    starts with primary school (1-4 forms) where children are taught to
    read, count, draw, they are given knowledge in maths, nature studies
    and music.
    Secondary
    school itself (5-9 forms) acquaints pupils with culture, science,
    technology. Pupils study obligatory subjects like maths, biology,
    physics, chemistry, history and attend different electives to enrich
    their knowledge in favourite subjects as well as define their future
    profession.
    Senior
    school (10-11 forms) finishes the secondary education. Except
    obligatory subjects pupils can choose other subjects depending on
    their interests and talents. Practically every school offers several
    specialized classes in maths, economy, sport, biology or languages.
    There are even special sport and music schools for studying sports
    and music on high level. It’s not obligatory to attend senior
    school. There are great number of new types of educational
    establishments like gymnasiya, lyceum, colleges, technical schools
    where pupils are given specialized knowledge they will need for their
    profession.
    The
    higher school level comprises higher educational institutes. The
    Belarusian system of higher education consists of universities,
    academies, and institutes. It comprises 42 state and 15 non-state
    higher educational institutions with a total of 243,700 thousand
    students. Universities and academies offer graduate and post-graduate
    programs and are engaged in fundamental research. Whereas
    universities offer education in a wide variety of areas, academies
    have a narrower specialization (e.g., medical or management
    academies). Institutes are also highly specialized and usually have
    no post-graduate programs. They can function as separate entities or
    as part of a university. Higher educational institutions offer
    full-time (day) and part-time (night and correspondence) programs.
    The
    degree that has been traditionally conferred by Belarusian higher
    educational institutions is Certified Specialist. It usually requires
    five years of training, success in final state examinations, and
    defense of a thesis. The need to integrate into the world educational
    community has stimulated the introduction of two other degrees:
    Bachelor’s, after four years of training, and Master’s, after six
    years of instruction. The advanced scholarly degrees include Kandydat
    navuk

    (literally “Candidate of Sciences”) and Doktar
    navuk

    (Doctor of Sciences). The degree of Kandydat
    is approximately equivalent to a Ph.D. and requires at least three
    years of post-graduate study, success in qualification examinations,
    and the defense of a dissertation.
    It’s highly prestigious to have a degree.
    Teachers
    of higher educational institutions are promoted to faculty positions
    through the process of competition. The faculty positions are:
    Assistant, Senior Lecturer, Datsent
    (which usually requires a Kandydat’s
    degree), and Professor (usually with a Doktar’s
    degree).
    A
    higher educational institution is headed by the Rector, elected by
    the Academic Council, which makes major decisions about educational
    policy, curricula, and staffing. The institution is divided into
    faculties, headed by Deans. All faculty members are organized
    according to their specialty into departments called faculty.
    Applicants
    to higher educational institutions must have completed secondary
    education. The admissions are highly selective: on the average, there
    are 250 applications per 100 spots in full-time programs. Since some
    specialties are much more popular than others, the competition in the
    departments can be very intense. The prospective students have to
    take three to five entrance examinations. The obligatory subjects for
    all applicants are the Belarusian language and literature or the
    Russian language and literature. Other subjects, which have to be
    connected with the future specialty, are set up by the institution on
    the basis of the list, developed by the Ministry of Education, which
    includes: a foreign language, history of Belarus, new world history,
    humankind and society, geography, physics, information science,
    mathematics, chemistry, biology, art, music, technical drawing, and
    other subjects. The applicants who score the highest are admitted to
    free studies and are even paid a small monthly stipend. Those who
    have a gold or a silver medal take only one exam and are admitted if
    they get an excellent grade. Previously, higher education was free
    for all students. Now a certain percentage of students at state
    universities (those who passed the examinations but did not win the
    competition) pay tuition fees.
    All
    the enrolled students are divided into permanent groups of 25 to 30
    people. They stay together as a group throughout the period of their
    studies, which allows them to develop close friendships. The schedule
    is made for the whole group. The structure of the curricula largely
    depends on standards developed on the state level. This is done in
    order to ensure the quality of education in the whole Republic. The
    main categories included in the curricula are general, general
    professional, and specialized subjects. The share of electives is
    comparatively small. The academic year begins on September 1 and is
    divided into semesters.
    Students
    are graded both for their current work and examinations taken at the
    end of each semester. The grades used for evaluation are “excellent,
    good, satisfactory, and unsatisfactory.” In case of a failure,
    students are allowed to retake the examination three times, the last
    time before a panel of professors. If they fail, they are expelled
    from the university. Excellent students receive an increase to their
    stipend. The course of study culminates in a state profile exam
    and/or defense of a thesis. Students who graduate with honors are
    awarded a “red certificate.”
    So
    we may say that all types of educational establishments stimulate
    effectiveness of education according to one’s abilities and
    inclinations and correspond to the state educational standards.
    The
    system of education in Belarus (exercises).

    Find
    Russian equivalents

    The
    main strategic resource
    To
    attend school
    The
    preschool education
    To
    improve the level of general grounding
    To
    define future profession
    To
    offer graduate and post-graduate programs
    A
    narrower specialization
    Correspondence
    programs
    Certified
    Specialist
    The
    advanced scholarly degree
    the
    defense of a dissertation
    the
    process of competition
    applicants
    an
    intensive competition
    to
    be connected with the future speciality
    to
    get an excellent grade
    enrolled
    students
    the
    academic year
    to
    retake the exams
    to
    graduate with honors
    Find
    English equivalents

    Научный
    и интеллектуальный потенциал
    Детские
    сады и ясли
    Обогащать
    знания
    Посещать
    факультативы
    В
    зависимости от интересов и талантов
    Высшие
    учебные заведения
    Дневное
    и вечернее обучение
    Госэкзамены
    Защита
    диплома
    Подавать
    документы
    Учебный
    план
    Законченное
    среднее образование
    Обязательные
    экзамены
    Министерство
    образования
    Платить
    за обучение
    Улучшить
    качество образования
    Оценивать
    В
    случае провала
    Быть
    отчисленным из университета
    Say
    if the sentences are TRUE or FALSE

    There
    are 5 stages of education in Belarus.
    The
    basis of education is University.
    You
    can study at secondary vocational schools after finishing the 9th
    form.
    All
    higher educational establishments offer graduate and post-graduate
    studies.
    Traditionally
    the degree that has been conferred by Belarusian higher education is
    Certified Specialist.
    The
    Bachelor’s degree can be obtained after 3 years of training.
    The
    advanced scholarly degrees are Candidate of Science and Ph.D.
    Teachers
    of higher educational establishments are promoted to faculty through
    the process of election.
    A
    University is headed by a Dean.
    The
    Ministry of education sets up the curricula.
    Today
    higher education is free for everybody.
    At
    universities students study general, professional and specialized
    subjects.
    Students
    are given grades for their current work.
    If
    a student fails the exams, he can retake them only once.
    No
    one is expelled from University.
    At
    the end of the 5th
    course students have only final state examinations.
    Every
    student gets a grant.
    Answer
    the questions

    What
    are the main stages of education?
    What
    is the basis of education?
    What
    does the system of higher education consist of?
    What
    does university offer?
    Which
    of higher educational establishments has a narrower specialization?
    What
    is the difference between a university, an institute and an academy?
    What
    degrees can students obtain?
    Who
    generally rules a higher educational institution?
    Who
    is the head of a faculty?
    What
    do applicants need to enter a university?
    What
    do students get if they are admitted to free studies?
    What
    do the curricula comprise?
    When
    does the academic year start?
    What
    grades are used for evaluation?
    What
    measures are taken for those who fail the examinations?
    What
    is the culmination of the 5th
    year
    course?
    Which
    specialities are popular nowadays?
    What
    entrance exams did you pass when entered the university?
    How
    many students are in your group?
    Are
    you going to obtain a degree?
    Translate
    the sentences into English

    Каждый
    может получить высшее образование в
    высших учебных заведениях: университетах,
    институтах и академиях.
    Высшие
    учебные заведения предоставляют
    обучение в магистратуре и аспирантуре.
    В
    ВУЗе есть дневное и заочное отделение.
    Чтобы
    получить степень «Квалифицированный
    специалист», необходимо сдать госэкзамены
    и защитить диплом.
    Высшее
    образование не бесплатное, некоторые
    платят за обучение.
    Получить
    степень кандидата наук очень престижно.
    ВУЗом
    руководит ректор, а факультетом –
    декан.
    Чтобы
    поступить в ВУЗ, необходимо иметь
    законченное среднее образование и
    сдать вступительные экзамены.
    Конкурс
    на физическом факультете очень высокий.
    Студенты
    изучают обязательные предметы, а также
    специальные и профессиональные.
    Некоторые
    студенты получают стипендии.
    Работа
    студентов оценивается в конце семестра.
    Студенты,
    которые не сдали экзамены, могут
    пересдать их 3 раза перед комиссией.
    Студенты,
    заканчивающие на отлично, награждаются
    красным дипломом.
    Система
    образования в Беларуси состоит из
    дошкольного, среднего и высшего
    образования.

  5. Построить угол APR,градусная мера которого равна 152 градуса)-пж помогите.
    Какие животные умеют делать нити и для чего они их используют?
    Перевидите пожалуйста текст. Заранее огромное спасибо!
    Ingo hat einen Kater mit zur Schule
    gebracht. Der Kater hie? Herkules und
    war hinter ihm hergerannt
    Ingo hatte Herkules vor einiger Zeit auf dem Schulweg kennen
    It, wenn er
    ihn sah. Nun war Herkules so ein guter Freund geworden, dass
    er sogar in der Schule bei Ingo sein wollte. Ingo hatte Herkules
    auf dem Arm in die Klasse getragen
    Zuerst hat der Kater Angst gehabt. Die vielen Kinder waren so
    laut und alle wollten ihn streicheln.
    Aber dann ist die Lehrerin in die Klasse gekommen. Da waren
    die Kinder ganz stil, so still, dass die Lehrerin gefragt hat:
    Ist etwas passiert?
    Wir haben Besuche  hat Andreas gerufen.
    Ich sehe keinen (besuch, hat die Lehrerin gesagt
    Da hat Ingo Herkules von seinem Scho? genommen und auf den
    Tisch gesetzt.
    Gehort er dir? hat die Lehrerin Ingo gefragt
    Nein, haben die anderen Kinder gerufen. Er ist ihm
    nachgerannt Kan er hier bleiben?
    nein gesagt
    Nein, das ware nicht gut. Ich bringe den Kater hinaus auf den
    Hof. Dann wird er den Weg wieder zuruckfinden.
    Die Lehrerin hat den Kater genommen
    ja, das hat sie. Doch
    dann hat sie den Kater gestreichelt. Sie hat ihn im Arm
    gehalten und sie hat mit dem Kater geredet. Sie hat Herkules
    nicht auf den Hof gebracht, sondern zu den Kindern gesagt
    Wenn er still und ruhig ist, wenn er sich hinlegt, kan er hier
    bleiben
    Dann hat die Lehrerin ihr Stuhlkissen auf den Schreibtisch
    gelegt und auf das Kissen hat Sie den Kater gesetzt. So
    konnten die Kinder ihn alle gut sehen Sie haben beobachtet,
    wie er sich geputzt hat, wie er sich zusammengerollt hat und
    er die Augen zugemacht hat. Herkules hat auf dem
    Lehrerschreibtisch geschlafen Jetzt sind die Kinder alle ganz
    leise gewesen. So leise styles vorher nie in der Klasse gewesen
    Alle wollten, dass Herkules da bleiben sollte.
    Mittags, nach der Schule, hat Ingo den Kater nach Hausse
    getragen Unterwegs hat
    ihn gefragt ob
    mal
    wiederkommen wollte. Herkules hat nur geschnurrt
    (nach Elisabeth Stiemert)
    скажите формулы нахождения площади и объёма куба пожаааалуйста!!!!
    орфографический разбор слова свистнет
    (4x-9)^=49 Помогите решить
    Что такое маракуйа?…
    способы хранения яиц без холодильника
    Напишите расписание дня (в виде таблицы) для любого персонажа мультика на английском. Пожалуйста, только по быстрее!!!
    в автобусе ехало 55 человек на остановке вышло на 7 Человек меньше чем осталось сколько человек осталось

  6. А также другие работы, которые могут Вас заинтересовать

    36312.
    Доклад
    Стадии и этапы проектирования систем автоматизации
    15.92 KB
    Исследование и обоснование создания АСУТП. На этой стадии формируют цель создания АСУТП требования к системе в целом перечень автоматизируемых функций а также определяют источники эффективности системы. На этой стадии проводят анализ известных случаев применения АСУТП для аналогичных объектов и техникоэкономическое обследование существующего ТехОбУпр. Результатом работ на этой стадии являются техникоэкономическое обоснование ТЭО создания АСУТП и результаты обследования и анализа ТОУ в виде отчета.
    36313.
    Доклад
    Исполнительное устройство – силовое устройство, которое изменяет величину регулируемого параметра в соответствии с сигналом, подающимся от регулирующего устройства
    30.48 KB
    Исполнительное устройство силовое устройство которое изменяет величину регулируемого параметра в соответствии с сигналом подающимся от регулирующего устройства. Схема исполнительного устройства: Исполнительное устройство должно иметь вспомогательные средства управления. На входе исполнительного устройства ставят блоки усиления БУ которые усиливают командный сигнал для передачи от регулирующего устройства к исполнительному.
    36314.
    Доклад
    Виды и типы схем. Их назначение. Примеры
    76.8 KB
    Виды и типы схем При разработке схем автоматического управления и технологического контроля применяют различные приборы и средства автоматизации соединяемые с объектом управления и между собой по определенным схемам. В зависимости от используемых приборов и средств автоматизации электрических пневматических гидравлических и линейной связи в проектах автоматизации разрабатывают схемы которые различают по видам и типам. Наибольшее распространение в практике автоматизации технологических процессов получили электрические приборы и средства…
    36315.
    Доклад
    Выбор типа исполнительного механизма
    11.96 KB
    ИМ выбирают в зависимости от величины усилия необходимого для перестановки регулирующего клапана или величины момента для поворотных заслонок. Для поворотных заслонок величину момента Нм необходимого для их вращения определяют по формуле М=кМрМт где Мр реактивный момент; к 2 ? 3 коэффициент учитывающий затяжку сальников и загрязненность трубопровода; Мт момент трения. Момент на валу ИМ д б равен или больше момента необходимого для вращения заслонки. Реактивный момент обусловленный стремлением потока закрыть заслонку равен:…
    36316.
    Доклад
    Задачи расписания и упорядочения
    12.1 KB
    Задачи расписания и упорядочения Задачи распределения и упорядочения возникают тогда когда требуется установить последовательность выполнения операций на различных агрегатах и определить время начала и окончания этих операций. Рассмотрим схему прокатки металла на сортовом стане отражающую производственную структуру участка для которой требуется определить расписание работы: В этом случае задача состоит в определении расписания и выполнения операций при которых некоторый критерий оценки эффективности работы объекта принимает экстремальное…
    36317.
    Доклад
    Импульсные характеристики статических объектов. Определение параметров объекта по импульсным характеристикам
    16.59 KB
    Определение параметров объекта по импульсным характеристикам. При снятии кривых разгона приходится вносить длительные и достаточно существенные возмущения в работу объекта. При этом возмущение в работу объекта вносят на сравнительно короткое время но при этом его величина может быть значительно больше чем при ступенчатом. Для объекта без самовыравнивания Коб=.
    36318.
    Доклад
    Информационное обеспечение САПР
    13.94 KB
    Совокупность данных используемых всеми компонентами САПР математическое программное информационное обеспечение составляет информационный фонд. Существует несколько способов ведения информационного фонда: использование файловой системы построение библиотек использование банков данных создание специализированных программадаптеров. Она обеспечивает начальный ввод крупных массивов данных хранение текстовых документов но малопригодны при обеспечении быстрого доступа к справочным данным хранении меняющихся данных ведении текущей…
    36319.
    Доклад
    Методология построения ИАСУ
    33.15 KB
    Подготовки производства АСТПП На 2 уровне гибкие автоматизированные производства ГАП На 3 уровне ГА участки ГАУ Уровни ИСУП. Решаются задачи текущего перспективного календарного и оперативного планирования производства также выполнение предприятиями производственной программы по объёму номенклатуре и колву выпуска продукции. Решаются задачи проектирования новых изделий организации технологического процесса для производства этих изделий выбор материалов инструмента комплектующих изделий технологической подготовки производства….
    36320.
    Доклад
    Назовите и дайте определение динамических характеристик САУ. Приведите формулы аналитической связи между ними
    39.43 KB
    Динамическая характеристика это зависимость связывающая между собой приращения входной и выходной величин в переходном режиме. К динамическим характеристикам относятся: 1.Частотные: комплексная передаточная функция Wjw амплитудночастотная характеристика Ww фазочастотная характеристика w логарифмическая характеристика Lw.

  7. Education plays a very important role in our life. It is one of the most valuable possessions a man can get in his life.
    During all the periods of human history education ranked high among people. Human progress mostly depended upon well-educated people. We get our knowledge of this world and life through education. Many famous discoveries would have been impossible if people were not interested in learning something. Self-education is very important for the development of human’s talents. Only through self-education a person can become a harmonically developed personality.
    A person becomes a highly qualified specialist after getting some special education. And professionalism can be reached only through it. Even highly qualified specialists from time to time attend refresher courses to refresh their knowledge.
    Education develops all sides of human personality, reveals his abilities. Besides, it helps a person to understand himself, to choose the right way in this world. The civilized state differs from others in the fact that it pays much attention to the educational policy. John Kennedy said: “Our progress as a nation can be no swifter than our progress in education”. But it doesn’t concern only one particular nation. We know that science and art belong to the whole world. Before them the barriers of nationality disappear. So education brings people closer to each other, helps them to understand each other better.

    Перевод:

    Образование играет очень важную роль в нашей жизни. Это одна из самых ценных вещей, которую человек может получить в своей жизни.
    В течение всех периодов человеческой истории образования имело высокий рейтинг среди населения. Человеческий прогресс в основном зависит от хорошо образованных людей. Мы получаем наши знания о мире и жизни посредством образования. Многие известные открытия были бы невозможны, если бы люди не были заинтересованы научиться чему-то. Самообразование имеет большое значение для развития человеческих талантов. Только путем самообразования человек может стать гармонично развитой личностью.
    Человек становится высококвалифицированным специалистом после получения специального образования. А профессионализм может быть достигнут только через него. Даже высококвалифицированные специалисты, время от времени посещают курсы повышения квалификации для обновления своих знаний.
    Образование развивает все стороны человеческой личности, раскрывает его способности. Кроме того, оно помогает человеку понять самого себя, чтобы выбрать правильный путь в этом мире. Цивилизованное государство отличается от других в том, что он уделяет большое внимание образовательной политике. Джон Кеннеди сказал: “Наш прогресс как нации не может быть быстрее, чем наш прогресс в образовании”. Но это касается не только одной конкретной нации. Мы знаем, что наука и искусство принадлежит всему миру. Перед ними барьеры национальностей исчезают. Так образование объединяет людей, помогает им лучше понимать друг друга.

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *