Сочинение на тему ?озы к?рпеш баян с?лу

13 вариантов

  1. Баян на картине Васнецова
    Грозен взгляд баяна, удало бьет он по струнам и летит его клик надо полями, и уносится по ветру вдаль.
    Хмурен взгляд светлого князя, озарено его чело глубокой мыслью и сомнениями, озабочен он предстоящим походом и надеется на победу. Юный отрок, сын князя Игоря, нахмурил брови, он сидит рядом с князем, в парчовых одеждах и золотых сапогах. Видно, что он страшится предстоящего боя, впервые он пойдет бок о бок, с отцом в поход, но с тем ни менее, он горд и серьезен . Могучие бородатые витязи-богатыри сидят подле, приосанившись в красивых одеждах и доспехах, чутко вслушиваются и внимают они словам пророка. Воины, понуро опустив головы, думают каждый о своем – о доме, семье, Отчизне и многом другом. Некоторые подперли рукой подбородок, спрятав взгляд вниз, чтобы никто не мог разгадать их мысли.
    Сказ будоражит воздух, кажется, будто сама природа и мать сыра-земля затаили дыхание.
    Как гениально художник передал красочный колорит и насыщенность, как четко, скрупулезно изобразил каждую деталь, каждую металлическую пряжку на ремнях и поясах славных воинов.
    Но, несмотря на это темно-серая и голубая цветовая гамма полотна наполняет сердце и душу наблюдателя тревогой и предчувствием опасности, грядущей беды. Чувствуется, что персонажи картины ожидают пришествие войны, темной времен. Именно поэтому, все свита и князь одеты в парадные военные одежды, топоры и мечи наточены, шлемы начищены.
    Смотря на картину, поражаешься ее духом , народным единством и воодушевлением. С большой трепетной любовью Васнецов передал свои глубокие чувства к родине, истории , природе. Его картины – это стремление приблизить современного ценителя художественных искусств к сказочным и древнерусским мотивам, зародить в душе крепкие поросли преемства и патриотизма.

    Описание картины Баян

    «Баян» – картина великого русского художника Виктора Михайловича Васнецова, написанная в 1910 году. На ней изображены русские воины на привале, которые слушают сказителя по имени Баян (также Боян). Вокруг них простирается русская земля.
    Картина написана по мотивам древнерусского эпоса «Слово о полку Игореве». В эпосе повествуется о неудачном походе русских князей на половцев в 1185 году.  Изображены русские воины в доспехах, со щитами и топорами, князь, его сын, воеводы, старый казак. Они находятся на привале, и расселись полукругом. Князь одет богато, в красные сапоги, кафтан, мантию, воеводы также одеты в мантии. За сыном Игоря сидит старый седой казак, задумчиво подпёрший голову руками. Лица воинов задумчивы, суровы, печальны. В центре полукруга людей стоят чаши с черпаками, рядом в землю воткнуто длинное копьё остриём вверх. За пригорком виднеются головы других воинов.
    Баян — слепой сказитель, ведущий свой рассказ и наигрывающий на гуслях. То, что он слеп, видно по его белым глазам. Он одет в длинный белый кафтан с орнаментом. Его поза и выражение лица драматичны, правую руку он воздымает вверх, другой рукой играет на гуслях. Присутствующие внимательно слушают его. Сын Игоря задумчиво смотрит вдаль. Он ещё не был в битвах. Наверняка повествование захватывает его, и он представляет себя в бою.
    Сюжет разворачивается в летнее время. Люди находятся на пригорке. За ними простирается лес, вдалеке виднеется река. Небо затянуто облаками, у горизонта оно имеет слегка красный тон.  Совсем рядом с сидящими есть совсем молодые ростки деревьев и ромашки. Цветовая палитра картины состоит из несколько тёмных, тревожных тонов. Возможно, действие разворачивается накануне битвы, об этом говорят парадные одежды князя и его воевод, суровые выражения лиц воинов, а также то, что сын присутствует вместе с князем, а не с матерью — на Руси сын отлучался от матери и передавался отцу в исключительных случаях. Красноватое небо у горизонта также может говорить о надвигающейся угрозе.
    Картина была написана в довольно тревожное для страны время накануне балканских войн и незадолго до начала Первой мировой войны. Работа была встречена в среде художников и критиков неоднозначно, одни сочли её закатом творчества Васнецова, другие напротив, восхищались ей. Суть картины — в любви к Родине, уважении к далёким предкам, их ратным делам, к исторической памяти.
    Школьное сочинение для 9 класса

  2. Козы Корпеш — Баян сулу — казахская лиро-эпическая поэма XIII — XIV веков, записана в середине XIX века. Поэма была известна в устных вариантах в исполнении акынов Сыбанбая, Бекбау, Жанака, Шоже. Из около 20 вариантов наиболее известен вариант Жанака. В письменном варианте наиболее распространены версии, записанные собирателями фольклора Саблуковым (1830 год), Г. Дербисалиным (1834 год), А. Фроловым (1841 год), Ч. Валихановым (1856 год). На русском языке поэма была издана М. Путинцевым в 1865 году, затем была включена в третий том сборника В. Радлова «Образцы народной литературы тюркских племён» 1870 годов[1]. Старинная легенда о трагической любви Козы Корпеш и Баян Сулу гласит: некие друзья с детства Сарыбай и Карабай поклялись поженить своих детей, которых ещё до появления на свет обручили. Не дождавшись рождения сына, умирает во время охоты Сарыбай. Подрастающие Козы и Баян, ещё не видевшие друг друга, но связаннные узами брачного договора, наконец, полюбили друг друга. Проходит время и вероломный Карабай меняет жизненные планы. Он обещает отдать свою дочь за местного палуана Кодара, спасшего однажды его отары от джута. Кодар становится преградой между влюбленными. В этом вечном треугольнике первым сложил буйную голову Козы. Опечаленная Баян, чтобы отомстить убийце, прибегает к хитрости. Она обещает выйти замуж за Кодара, если тот выроет для неё колодец с ключевой водой. Кодар принимается за работу, все углубляясь, держась за волосы коварной Баян. Девушка неожиданно отрезает косы: Кодар проваливается в бездну и погибает. Тем самым Козы отомщен. На его могиле героиня легенды закалывает себя кинжалом. Поэма «Козы Корпеш — Баян сулу» заинтересовала А. С. Пушкина во время его приезда в Оренбург с целью сбора информации о крестьянском восстании под руководством Е. И. Пугачёва для «Истории пугачёвского бунта» и повести «Капитанская дочка». Впоследствии в его архивах обнаружили поэму, её текст был опубликован в 1837 году в «Вестнике Пушкинской комиссии». Запись на пяти листах сделана рукой неизвестного человека. Пушкинская запись немного расходится с общераспространенным вариантом. Краевед из Уральска Николай Чесноков утверждает, что поэму записал яицкий казак, владевший казахским языком. Однако вероятнее всего, что великому русскому поэту казахскую поэму записали люди из Бокеевской ставки хана Младшего жуза, которые хорошо владели русским языком. Есть предположение, что на основе «Козы Корпеш — Баян Сулу» Пушкин намеревался написать собственную поэму, но ему помешала ранняя смерть. Поэма получила высокую оценку С. А. Кастанье, Н. А. Абрамова и других учёных. В прозаическом изложении на русском языке поэму издавали фольклористы Н. Н. Пантусов, Р. Ш. Абдурахманов, Е. З. Баранов. Первым её переводом на русский язык, которые были изданы в 1928, 1941 и 1949 годах, занимался русский поэт Г. Н. Тверитин. В советский период М. О. Ауэзов издал вариант Жанака вначале в 1925 году в Москве, затем в 1936 году в Алма-Ате[1]. Историческое значение поэмы изучали М. Габдуллин, И. Дуйсенбаев, А. Коныратбаев. Согласно их мнению конкретные названия местности, рек (Аягуз, Уржар, Лепсы, Калба) свидетельствуют о реальных исторических условиях формирования эпоса. В Восточно-Казахстанской области в Аягузском районе возле станции Тансык есть памятник, который называют могилой Козы и Баян[1].

  3. Та?ырыбы
    2-саба?
    «?озы К?рпеш-Баян с?лу» жыры
    Ма?саты
    О?ушылар «?озы К?рпеш-Баян с?лу» жыры жайлы т?сінік алады, та?ырыпты? мазм?нын игер ар?ылы топпен тал?ылау ар?ылы ойын толы? жеткізіп с?йлеу да?дылары мен жазбаша тілдерін жетілдіруге да?дыланады
    К?тілетін н?тиже
    О?ушылар та?ырыппен ж?мыс істеу т?сілдерін еркін пайдаланады, т?снеді ж?не тапсырмаларды ?атесіз орындайды
    7 модульді? ?олданылуы
    АКТ”, “О?ыту мен о?уда?ы жа?а т?сілдер”, “О?ыту ?шін ба?алау ж?не о?уды ба?алау”, “Сыни т?р?ыдан ойлау?а ?йрету”, “О?ытуды бас?ару ж?не к?шбасшылы?”.
    ?олданылатын ?діс-т?сілдер
    Ми?а шабуыл,Салыстыру кестесі, Жиго,Эссе
    ?олданылатын ресурстар
    Флипчарт, маркерлер, портреттер, та?та, стикерлер, ноутбук
    Саба? барысы
    М??алімні? іс-?рекеті
    О?ушыны? іс-?рекеті
    ?йымдастыру кезе?і
    Тренинг
    Барлы? о?ушыны орта?а шы?арып «Шатты? ше?бер» деген топ ??р?ызамын.. С?лемдесемін. Сыныпта?ы о?ушыларды? келген-келмегендерін т?гелдеймін.
    Топ?а б?лдіремін. ?алай отыратынды?ын т?сіндіремін.
    С?лемдесу
    Т?гендеу
    Топ?а б?лу. Топ?а б?лу ?шін о?ушыларды санатамын.
    Я?ни 1,2,3 3-топ?а б?лінеді.
    М??аліммен с?лемдеседі.
    Бір-біріне жылы с?здер айтады.
    Сыныпты? топ басшысы жо?тарды айтады.
    О?ушылар ше?бер болып т?р?ан бойда 1,2,3 деп санап топ?а сандары ар?ылы б?лінеді.
    Білу
    Ми?а шабуыл
    Кім жылдам
    Интерактивті та?та?а «?айталау–о?у айнасы» ?р т?рлі де?гейдегі с?ра?тар беріледі,
    Интерактивті та?тада?ы с?ра?тар ар?ылы о?ушыларды? кезекпен жауап беруі с?ралады.
    Ми?а шабуыл ?дісін пайдалану
    О?ушылар интерактивті та?тадан кез-келген ?яшы?ты та?дайды да,топ м?шелері кезектесіп жауап береді. О?ушылар еске т?сіреді, талдайды.
    Т?сіну
    «?озы К?рпеш-Баян с?лу» жыры» Постермен ?ткен та?ырыпты ?ор?ау
    Осы к?рстелген жа?а та?ырыпты о?ушылар?а жина?тау ?шін жа?а материалдар?а байланысты ресурстар беру, ?з бетерінше дайынды? жасату.Кітаппен ж?мыс жасату Постер ар?ылы та?ырыптарын ?ор?ату
    О?ушыларды? ма?саты м??алімді ты?дау, ?з ойлары мен пікірлерін айту
    Постер ар?ылы бар білімдерін топпен тал?ылап ота?а топтан о?ушы шы?ып, тапсырманы постер ар?ылы ?ор?айды ж?не ?з пікірлерін орта?а салады., бір-біріне т?сіндіреді, та?ырыпты жина?тайды
    ?олдану
    Жигсо пайдалану
    О?ушылар к?лемді м?тінді ?р?айсысы жеке-жеке топ ішінде о?ып шы?ып топпен тал?ылайды, сосын топтар ??рамы ?згертіліп, ??рамында ?р бастап?ы топтан бір белсенді о?ушы бар жа?а (сарапшылар тобы) топтар ??рылды.??рыл?ан сарапшы топ берілген тапсырмаларды біріге тал?ылап орындайды Осыдан кейін олар ?з топтарына ?айта оралып, ?здеріні? б?рын?ы топта?ы достарына кезекпен ?з жан?яларында т?сінген материалдарын тияна?ты т?рде жеткізіп, ?йрет керек
    О?ушыларды? м?нда?ы ма?саты берілген тапсырманы ?здері тал?ылап , ?з ой-пікірлерімен санаса білу
    Топпен ж?мыс жасау
    Талдау
    Салыстыру кестесі
    О?ушылар?а таырыптарды салыстыру білімдерін талдату
    ?р топ?а салыстыру пара?ы таратылады, сол ар?ылы салыстырады н?тижесін та?та?а шы?ып к?рсетеді
    Жина?тау
    Кітапен ж?мыс
    Топтар?а жа?а та?ырып бойынша Кітаппен ж?мыс ат?ару ?шін ?р топ?а кітапта?ы тапсырмалармен ж?мыс істеуді тапсыру, ма?анасын талдау
    Берілген тапсырманы уа?ытылы орындау, с?ра?тар?а на?ты жауап беру. Кітапта?ы тапсырмаларды топпен біргіп ж?мыс істейді, тал?ылайды, зерттейді.
    Ба?алау
    Ба?алау шкаласы мен ба?алау пара?тарын тарату
    ?р топ?а ба?алау пара?тарын тарату, ба?алау шкаласын та?та?а ілу керек
    ?р топ ба?алау пара?шасын ?здерін ба?алайды
    Рефлексия
    Екі ж?лдыз , бір тілек
    Стикерлерді толтыру
    О?ушылар б?гінгі саба??а деген ойынын стикерге жазып, та?та?а іледі (2 мин)
    ББ? кестесін толтыру
    О?ушылар кері байланыс ар?ылы ?здеріні? саба?тан ал?ан ?серлерін, ?сыныс, тілектерін жазады.
    ?йге тапсырма
    ?ле?ді м?нерлеп о?у.
    «Мені? Отаным ?аза?стан»та?ырыбына кітапша , альбом жасау.

  4. 4
    Текст добавил: Ломая_системы

    К?ні: П?ні: ?аза? ?дебиеті Сыныбы: 7
    Саба?ты? та?ырыбы: ?озы-К?рпеш-Баян с?лу
    Саба?ты? ма?саты:
    а) о?ушыларды «?озы К?рпеш-Баян с?лу» жырыны? к?не д?уір м?расы екендігімен,оны? ерекшелігімен,батырлар жырынан айырмашылы?ы,жыр варианттары,жырды зерттеушілермен таныстыру;
    ?)о?ушыларды? та?ырып?а ?ызы?ушылы?ын ояту,ма?ынаны танып білуге,ажырату?а,ой тол?ау?а да?дылындыру;
    б) Елін, жерін,Отанын с?юге баулу;
    Саба?ты? т?рі: лекция саба?
    Саба?ты? ?дісі: с?ра?-жауап, талдау-жина?тау, жобамен ж?мыс т.б
    Саба?ты? к?рнекілігі: о?улы?, модульді-блокты жоспар т.б
    П?наралы? байланыс: тарих
    Саба?ты? барысы:
    а) ?йымдастыру кезе?і:
    О?ушылармен амандасу,т?гелдеу, о?у ??ралдарын тексеру, сыныпты? тазалы?ына к??іл б?лу. О?ушыларды? зейінін саба??а аудару.
    ?) ?й тапсырмасын пысы?тау:
    ?йге берілген лиро-эпосты? жырын с?раймын. О?ушылыр?а бірнеше с?ра?тар ?оямын.
    б) Жа?а саба?ты т?сіндіру:
    Ертедегі ?аза? поэзиясында сюжетті ??гімеге ??рыл?ан жырларды? бір б?лігі лиро-эпос деп аталады. Егер батырлар жырыны? басты та?ырыбы, к?рделі ??гімесі ел ?ор?ау жайы болса ,лиро-эпосты? жырларды? олардан айырмашылы?ы-онда к?бінесе бір-біріне ?ашы? бол?ан адамдар жайы,оларды? ?уанышы мен арман –м??ы,?ай?ы-шері суреттеледі.
    Лиро-эпосты? жырды? ішіндегі та?ырыбы,о?и?асы,??рылысы жа?ынан ерекше орын алатын ж?не халы? арасында к?п тара?анны? бірі –« ?озы К?рпеш-Баян с?лу» жыры.
    Жыр тек ?ана ?аза? арасында ?ана емес,к?ршілес бол?ан,т?рмыс-салты, тіршілігі ??сас елдерде де айтылып ж?рген жыр.
    Жыр к?п вариантты болып келеді.
    Зерттеуші ?алым
    жылы
    ?ай жерде,кімнен
    формалары
    Орыс ?алымы
    Саблуков
    1830
    Семейдегі к?кпектілік жыраудан
    Жазып ал?ан
    ?.Дербісалин
    1834
    Омбыны? губернаторлы? Ке?есінде іс ж?ргізуші болып істеген
    Бір ?лгісін хат?а т?сіреді.
    Андрей Фролов
    1841
    Б?рын?ы Аяг?з сырт?ы окургтік приказыны? тілмашы
    ?аза? а?ындарыны? айтуынан жазып ал?ан.
    Ш.Уалиханов
    1851
    Ата?ты Жана? а?ыннан
    Жазып алады.
    А.С.Пушкин
    Орынбор жанында?ы ауылдарда болып
    Естіп жазып алады да поэма етіп жазуды ойлайды.
    М.Путинцев
    1865
    ?аза?стан?а келіп
    Жазып алып орыс тіліне аударады.
    Академик Радлов
    1870
    Бір н?с?асын жазып алады да,?зіні? ?шінші томына енгізеді.
    Профессор Н.Н.Березин
    1876
    «Т?рік хрестоматиясы» кітабында
    Бір вариантын жариялайды.
    Археолог ?алым Н.Пантусов
    1898
    Т?рік ?лкесін зерттеуші
    ?озы мен Баян моласын зерттеп,?з кітаптарында бастыр?ан.
    Орыс тарихшысы
    И.А. Кастанье
    1910
    Оренбург м?ражайында
    Он ша?ты н?с?асына дерек беріп,бір н?с?асын орысша?а аударады.
    Советтік д?уірде М.?уезов
    1925
    1936
    1939
    М?скеуде
    Алматыда
    «Батырлар жыры»
    Бірінші рет басылып шы?арылады.
    Жана? айтуында?ы н?с?асын шы?арады
    «Батырлар жыры» жина?ына енген.
    ?ткен ?асырда да, ?азір де «?озы К?рпеш-Баян с?лу» жыры жайында ?алымдарды? бір тобы пікір айтса,ал бір тобы ескі д?ниені? ескерткіш белгісі ретінде зерттеген екен.
    Зерттеушілерді? аты-ж?ні
    жылы
    е?бектері
    т?жырымдама
    С.Сейфуллин
    1932
    «?аза? ?дебиеті»
    Радлов варианты бойынша то?талады.
    С.М??анов
    1935
    «батырлар жыры» туралы е?бегінде
    Халы?ты? сипатта?ы жыр екендігін д?лелдейді.
    ?.Ж?малиев
    1944
    «?аза? ?дебиеті»
    Халы? жыры
    ?.Мар??лан
    М.А?ынжанов
    1958
    «?аза? ?дебиеті» о?улы?ы «?аза? эпосы мен ?дебиеті тарихыны? м?селелері» монографиясында
    Жырды? халы?ты? ортада туында?анын айтады.
    Жана? а?ын?а то?талса?,ол ірі а?ын ж?не ас?ан ?обызшы бол?ан.Жана? ?з кезінде жетісу,семей жа?тарын к?п арала?ан,а?ындармен айтыс?а т?скен,?лкен жырлар айтып ж?рген.
    Жана? жырла?ан «?озы К?рпеш-Баян с?лу»-халы?ты? жыр,к?рделі шы?арма.
    Б?гінгі ?тейін деп отыр?ан жырды? да ерекшелігі-о?и?аны? реалистігі. ?озы мен Баян, ?арабай мен ?одар ?мірде бол?ан типтік бейне.
    Жырды? ?зіне т?н ерекшелігі-о?и?аны? диалогтік т?рде берілуі.
    Алдын ала жырды о?ып келген екі о?ушы мазм?нын айтып береді.
    Білімді бекіту: ?тілген та?ырып?а байланысты бірнеше с?ра?тар ?оямын. Т?сінбеген с?ра?тарына жауап беремін.
    1.Жырды? ?андай варианттары бар?
    2.Кімдер зерттеген?
    3. Жырды неге ?ашы?ты? жыр?а жат?ызамыз?
    Білімді ба?алау: О?ушылырды? жауаптарына ,саба??а белсене ?атысып отыр?андарына ?арай білімдері ба?аланады.
    ?йге тапсырма: «?озы К?рпеш-Баян с?лу» жырын о?ып, мазм?ндап келуге беремін.

  5. Ромео емес ?озы К?рпеш
    Жаным ма?ан ?арап к?лімдеш
    Мен сен с?йемін, с?йемін..,
    Мені? с?лу Баянымсы?, мен са?ан ?озымын
    Ма?ан ?те ?ымбатсы?, ?арасысы? к?зімні?
    Сен-отсы?, ?асы?да м?з болып еримін
    Жеке батыры?мын жаулары?ды жерлеймін
    Каспийді? тол?ынындай, сені? мінезі? жай
    Мен ?шін с?лусы? аспанда?ы толы? айдай
    Сені? келбеті?е те?еседі к?нні? н?ры
    ?те ?арапайымсы? ж?не де тым жа?сы т?рі?
    Ма?ан ?арайсы? к?ліп жал?ызсы? мені? г?лім
    Ж?рекпен айтайын сенсіз ?ызы? емес ?мір
    Ерекше жансы? бас?асы жо? секілді
    Неге екенін білмеймін махаббат ?инайды
    Даусы?ды естісем соны? ?зі л?ззат
    А? періштесі? тек жетіспейді ?анат
    Е? бастысы махаббат сезіммен аралас?ан
    Са?ан батып кетемін енді шы?паймын бас?а
    Джульетта емес Баян С?лу
    Сенікі білесі? ма?ан бала туу
    Сен ойлап мас болам
    Мас болсам сені ойлайм
    ?атты кетіп жатсам жібітесі?
    К?ні-т?ні т?сіме келіп кетесі?
    Сен ойлап мас болам
    Мас болсам сені ойлайм
    Ромео емес ?озы К?рпеш
    Жаным ма?ан ?арап к?лімдеш
    Мен сен с?йемін, с?йемін..,
    Сен Баян, ал мен ?озы бол?андаймын
    Са?ан ?ара?ан кезімде еш?ашан к?зім талмайтын
    С?йлеген кезімде апты?ып аузым ??р?айтын
    ?ыз сия?тысы? т?к?ппар сен ма?ан ?арамайтын
    Сезімні? ашып сарайын, шешімні? к?тіп орайын
    Арты?нан ж?гіргендерді? менде к?рдім талайын
    Мен білемін сені, сен олар?а ?арамайсы?
    Біліп т?рсамда соны, сені ?ыз?ан?андаймын
    ?анша т?каппар болса?да мені с?йесі? білемін
    Сені? сол мінезі?ні? таба алсам?ой бір емін
    ?азір біз бір жердеміз, осы бір ж?зген кемені?
    Бас?алар ай алып берсе, табам м?хит т?біндегін
    Д?л осыны ескерерсі?, с?здеріме келісерсі?
    К?зіме тіке ?араса? сен сезімге б?ленерсі?
    С?здеріміз жарасама оны алда к?рерcі?
    Алыстап бара жатса?, ескертіп айта кетерсі?

  6. Сочинение по картине Васнецова «Баян»
    Знаменитый русский художник Васнецов Виктор Михайлович написал много прекрасных картин, посвящённых жизни Древней Руси и её героям. Но моим самым любимым произведением этого художника, несомненно, является картина «Баян». Это полотно очень напоминает мне «Слово о полку Игореве», так же как и картина, они глубоко связаны с культурой Древней Руси, фольклором. В то время страна была раздроблена на различные княжества, шли постоянные войны.Картина Васнецова Баян
    На картине Васнецова «Баян» изображен великий князь Игорь и его многочисленная свита. Они слушают Баяна, который напутствует воинов перед походом, благословляет их, поднимая своими речами боевой дух перед грядущими сражениями. Старец Баян предстаёт перед нами в скромном одеянии – он стоит перед другими персонажами полотна в тунике и в лаптях.
    Перед ним сели воины во главе с князем Игорем. Все слушают его внимательно, напряжённо. У каждого доспехи и оружие. Великий князь облачён в бардовый плащ, его взгляд устремлён за горизонт. В «Слове о полку Игореве…» рассказывается о том, как плохо, когда нет единства. Именно в этом причина поражения князя – он пошёл в поход один.
    На картине Васнецова «Баян» можно увидеть преимущественно тёмные тона. Автор пытался показать, как заходит солнце, которое не пророчит полку князя Игоря ничего хорошего. И не только природа выглядит тёмной, даже одежда дружинников специально затемнена художником.
    Картина Васнецова «Баян» очень точно передаёт быт и дух Древней Руси. И в этом её прелесть!

  7. П?н: ?аза? ?дебиеті
    Сынып: 7-сынып
    Саба?ты? та?ырыбы: «?озы К?рпеш – Баян С?лу» жыры. Жырда?ы ?арабай
    мен ?одарлар ?лемі.
    Саба?ты? ма?саты: Халы? ауыз ?дебиетіні? т?рбиелік м?ніні? ерекшеліктерін ??ындыру, сауаттылы?ын, білімділігін арттыру, шы?армашылы? ізденіске жетелеу, п?нге ?ызы?ушылы?ын арттыру, халы?ты? педагогиканы?, ?лтты? т?рбиені? алар орны ерекше екендігін, досты??а, жолдасты??а адал болу, елді, жерді с?юге, бауырмалдылы??а т?рбиелеу, хал?ымызды? ?дет-??рпын, салт-д?ст?рін ме?геру, жеке т?л?а ретінде ?алыптастыру, о?ушыны? ойлау ?абілетін дамыту, халы? ауыз ?дебиетін жина?тау?а, зерттеуге баулу.
    Саба?ты? к?рнекілігі: «?озы К?рпеш – Баян С?лу» жыр кітабы, «Батырлар жыры», халы? ауыз ?дебиеті – буклеттер, иллюстрациялы суреттер, ойындар, электронды о?улы?тар, сызба, саз ?нері –дискілер, кино ?нері, «?ыз Жібек» фильмі.
    Саба?ты? т?рі: бекіту саба?ы.
    Саба?ты? ?дісі: Ой ?оз?ау, баяндау, сахналы? к?рініс, топтау, жина?тау, салыстыру ?дістері.
    П?наралы? байланыс: Музыка, кино ?нері, а?параттандыру, тарих, география, ?аза? тілі, халы?аралы? ?атынастар тілі, театр т.б.
    І Саба?ты? барысы:
    1. ?йымдастыру кезе?ін ж?ргізу.
    а) О?ушыларды, о?улы? ??ралдарын т?гендеу, тексеру.
    ?) О?ушы назарын саба??а аудару.
    О?ушыларды 2 топ?а б?леміз. 1) «Б?йтерек» тобы 2) «А? ?айы?» тобы
    ІІ Жа?а саба?: Мазм?ны
    Сахналы? к?рініс (?арабай мен Сарыбайды? кездесуі)
    Саз ?нері. Электронды о?улы?тан ??рман?азыны? к?йі «Сарыар?аны» ты?дау бойынша с?ра? ?ою.
    М??алім ж?ргізуші. Жырда?ы ?арабай мен ?одар бейнесі, жырда алатын орны туралы т?сіндіру.
    Топты? ж?мыс: жазбаша схема ??растыру
    1-топ: ?арабай мен Сарыбай?а мінездеме.
    2-топ: ?одар мен ?озы?а мінездеме.
    Топтау ?дісі: ?арабай – ?атігез ?ке, д?ние?о?ыз, сара? т.б. ?одар – да??ой, кісі ?лтіруші, з?лым, ?ділетсіз т.б.
    ІІІ ?й ж?мысын с?рау: ( Кітаппен ж?мыс)
    1) І топ?а тапсырма: Диалог дегеніміз не? Жырды? к?ркемдік ерекшелігі?
    ІІ топ?а тапсырма: Монолог деген не? Жырда?ы ?дет-??рып салт д?ст?р?
    (2 топ ?рт?рлі тапсырма пара?тарымен ж?мыс ж?ргізеді.)
    2) 1-топ – жазбаша Жыр ??рылысын жаса?
    2-топ – Бір шума? ?ле? ??рылысын талдау.
    3) Топты? ж?мыс. Географиялы? сызба карта ??растыру.
    4) «Си?ырлы а?аш» сергіту ойыны:
    1. Эпосты? жырлар дегеніміз не?
    2. Лиро-эпосты? жырлар деген не? т.б.
    3. ?ашы?ты? жырларды? батырлар жырынан айырмасы неде?
    4. Жыр дегеніміз не?
    5. ?андай лиро-эпосты? жырларды білесі?дер?
    6. «?озы К?рпеш – Баян С?лу» жырыны? басты та?ырыбы не?
    7. Жыр ?ле?ні? ?ай т?рімен жазыл?ан.
    8. Жыр кейіпкерлері кімдер?
    9) Жырды? бізге жеткен н?с?асын кім жаз?ан?
    10) Жыр немен ая?талады? Трагедия дегеніміз не?
    5) Дебат ойыны: Жырда?ы о?и?а тарихта бол?ан ба, болма?ан ба?
    (о?ушыны? ой – ?рісін дамыту стратегиясы )
    6) Полиглот: С?здерді? баламасын табу. Ана, батыр, с?лу ?ыз, бай, сара? , досты?, адалды?, ауыл, би, ба?ыт т.б. ма?ал-м?тел сайысы.
    (Интерактивті та?таны пайдалану)
    7) С?з ж?мба? шешу.
    1) Жырды ал?аш?ы зерттеушілер кімдер?
    2) Ай мен Та?сы? ?оштас?ан жерлер?
    3) Жырда кездесетін би аттары?
    4) Тайла?ты? кенже інісіні? аты кім?
    5) Жырда аты атал?ан ірі ?ала атауы?
    IV Тапсырма беру ар?ылы саба?ты ?орытындылау.
    а) Венн диаграммасы: Баян, Жібек
    ?) Топтау стратегиясы: Б?гінгі ?аза? ?ызы ?андай?
    б) Инсерт ?дісі: Не білдім? Нені білгім келеді? ?йренгенім.
    V ?йге тапсырма: Ел аузында?ы ауыз ?дебиеті ?лгілерін жина?тау. «?озы К?рпеш – Баян с?лу» жырынан шы?арма жазу.

  8. Жабагиева Еркежан Асилмаметовна
    ?ыс?а мерзімді саба? жоспары
    ?аза? тілі
    7«в» сыныбы
    10.09.2014 жыл
    Саба?ты? та?ырыбы:
    «?озы К?рпеш-Баян с?лу» жыры
    Жалпы ма?саттары:
    О?ушылар?а «?озы К?рпеш-Баян с?лу»жырыны? к?не д?уір м?расы екендігін т?сіндіру;
    О?ушыларды? та?ырып?а ?ызы?ушылы?ын ояту;
    Ма?ынаны танып білуге,ажырату?а, ой тол?ау?а да?дыландыру;
    Елін,жерін,Отанын с?юге т?рбиелеу;
    Сілтеме
    ?аза? ?дебиеті о?улы?, 7 сынып, М??алімге арнал?ан н?с?аулы?.?леуметтік желі. «?аза? тілі мен ?дебиеті» журналы 5/2012
    О?ушы ?шін о?у н?тижелері
    Жырды? ерекшелігі,ауыз ?дебиетіні? н?с?асы екенндігі, Жырды? к?п вариантты екендігін,зерттеуші ?алымдар туралы ізденуі.
    Негізгі идеялар
    Лиро-эпосты? жырды? ішіндегі та?ырыбы, о?и?асы,??рылысы жа?ынан ерекше орын алады.
    О?ыту ?дістері
    Диалогтік ?діс топты? ж?мыс
    Рафт ( рольге кіру) жеке ж?мыс
    СТО (Венн диаграммасы) шы?армашылы? ж?мыс
    Т?жырымдамалы? карта
    К?рнекі ??ралдар
    Кестелер
    АКТ
    Слайдтар
    Саба? кезе?дері
    ?ызы?ушылы?ты ояту ( топ?а б?лу)
    Ма?ынаны тану
    Ой тол?аныс
    Саба? бойынша м??алім мен о?ушы іс-?рекеті
    14.00-14.45 мин.
    Орындалатын тапсырмалар
    М??алімні? іс-?рекеті
    О?ушыны? іс-?рекеті
    І. ?ызы?ушылы?ты ояту
    1.О?ушы к??іл-к?йін к?теріп,с?лемдесу (2,5мин)
    О?у-??ралдарын дайындатып,зейінін саба??а аудару
    Саба??а бейімдеу
    2. топ?а б?лу (2,5мин)
    ?а?аз ?иындылары ар?ылы топ?а б?лу
    3. ?й тапсырмасын с?рау (10 мин)
    Топпен ж?мыс «ойды ая?та»
    Диалогтік ?діс ар?ылы ?й тапсырмасын с?рау
    Топ?а берілген тапсырманы орындау.Бір-біріні? жатты?уларын тексеру,о?у,талдау
    ІІ. Ма?ынаны тану
    4. Ой ?оз?ау ( 10мин)
    Рафт ?дісі ар?ылы саба?ты ме?герту.Жа?а саба?ты топ ішінде тал?ылап алып,рольге кіріп саба?ты т?сіндіреді.
    Т?жырымдамалы? картамен ж?мыс жасау
    Жа?а саба?ты тал?ылау,?ор?ау
    5. Дарынды о?ушылармен ж?мыс
    Жырды? ерешелігі, ??ндылы?ы (?з бетінше зерттеу ж?мыстарын ж?ргізу)
    Тапсырманы орындау
    ІІІ. Ойтол?аныс
    Венн диаграммасын толтыру.
    Салыстыру,айырмашылы?тарын табу.
    6.Сергіту (4мин)
    ?алам бере отырып бір-біріне жылы с?здер,тілектер айту
    Сергіту ж?мысын жасау
    7. ?йге тапсырма (1мин)
    «?озы К?рпеш- Баян с?лу» жыры
    К?нделікке жазып алу
    8. Ба?алау (3мин)
    Формативті ба?алау
    Бірін-бірі ба?алау
    9.Рефлексия (2мин)
    Стикер тарату
    ?з ойын жазу,с?ра?тар мен ?сынысын жазу.

  9. Павлодар облысы А?то?ай ауданыны? ?аза? ?дебиеті п?ніні? м??алімі Риза Маней
    ?ыс?а мерзімді жоспар.
    Саба?ты? та?ырыбы: «?озы К?рпеш – Баян с?лу» жыры
    П?ні ?аза? ?дебиеті
    Сыныбы 7
    Мерзімі 2015 жыл
    Саба?ты? та?ырыбы «?озы К?рпеш- Баян с?лу» жыры
    Сілтеме О?улы?; «?озы К?рпеш-Баян с?лу» жырыны? толы? н?с?асы;
    Интернет желісі;
    Ма?саты О?ушыларды сыни т?р?ыдан ойлата отырып, белсенділігін аны?тау.
    Саба? барысында о?ушыларды? зерттеу ж?мыстары мен топты? ж?мыстарын бірлестіру ар?ылы баланы ж?йелі ойлау?а жетелеу.
    Диалог,с?хбат, сахналы? к?ріністерді ?олдана отырып бала д?ниетанымын ке?ейту, ой ?рісіні? ?суіне ы?пал ету.
    Міндеттері 1. «?озы К?рпеш-Баян с?лу» жырыны? мазм?нын т?сіну.
    2. ?аза?ты? салт-д?ст?р, ?дет-??рыптарын ?йрену.
    3. Тере? ойлай білуі, с?з саптауы, жыр идеясын аны?тай білуге, керек с?тте шешім ?абылдай алу?а ы?пал ету.
    4. С?з ма?ынасын ашу, с?з ?адірін білуге ?йрету.
    О?ыту н?тижесі Жыр мазм?нын толы? ме?гереді.
    Кейіпкерлерге мінездеме бере отырып, оларды? бойында?ы ?асиеттерді аны?тай алады.
    Жырды? к?терген негізгі ?зекті м?селелерін, та?ырыптарын аны?тауды ?йренеді.
    Негізгі идеялар Жастар арасында?ы адал махаббат.
    Жастар махаббатына ертедегі ?о?ам ж?не жеке адамдарды? ?арсы іс-?рекеті.
    Тапсырмалар 1. Жыр мазм?ны бойынша кейіпкерлерге мінездеме беру.
    2. Жырда?ы ?дет-??рыптар?а байланысты ?з пікірлері?ді постер ар?ылы ?ор?ау.
    3. «А?ылды? алты ?алпа?ы» Эдвард де Боно
    т?жірибесі бойынша ?р топ?а жеке тапсырмалар беріледі.
    А)А? ?алпа?: Жырды? белгілі немесе ?ажетті т?старына то?талады, балаларды? назарын сол идеялар?а аудару?а ж?мыстанады.
    ?)Сары ?алпа?: Б?л ?алпа?пен сіз жырды? жа?ымды жа?тарын зерттейсіз ж?не ?з назары?ызды, к?ш-жігері?ізді оны? жетістіктері мен жа?сылы?тарын іздеуге ж?мсайсыз.
    Б)?ара ?алпа?: Б?л- «?з?зілді? ?ор?аушысы» жырды? жа?ымсыз жа?тарымен ма?тана аласыз,оны ?з беттері?ізше ?ор?ау?а ?рекет етесіз.
    В)?ызыл ?алпа?: Сезімге ерік бересіз, жыр туралы болжамды ж?не ішкі ?з т?йсіктері?ді білдіресіздер.
    Г) Жасыл ?алпа?: Жыр кейіпкерлеріні? м?мкіндіктеріне, олар ба?ытты болу?а лайы?ты жол таба алатынды?ына, жа?а идеялар?а ба?ытталады.
    ?) К?к ?алпа?: Ойлау ?дерісін бас?арады. Б?л ба?ылаушы тетік, ол барлы? алты ?алпа?ты? ба?ыттарын ба?ылау?а кепілдік береді. Алты топты? айт?андарыны? с?тті, с?тсіз шы??анды?ына то?талады.
    4. Жырда?ы ?олданысына ?арай берілген тілдік
    бірліктерді? ма?ынасын ашып жазы?дар.
    Мысалы: ?ыдыр ?ону- сол жерге береке, бірлік
    орнау.
    5. Венн диаграммасы
    Кері байланыс Кесте толтыру
    Ба?алау Формативті ж?не ?зін-?зі ба?алау.
    ?йге тапсырма «Мені? кейіпкерім» ой тол?ау жазып келу.

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *