Сочинение по английскому языку на тему дискриминация

9 вариантов

  1. На английском языке. Discrimination
    Among the most urgent social problems of modern world is discrimination. Discrimination is treating someone in a worse way than other people for some reasons. And there are many types of it.
    For example, discrimination of disabled people. Nowadays there are not so many jobs that these people can do. Companies often refuse to give jobs to them because it is not comfortable or they can spoil the image of the firm. There is also sex discrimination. For example often women can’t get a good job or in some countries they get less money than men. Young women can’t often get a job because the employer thinks they are going to get pregnant soon. Or in the opposite, some jobs are only given to young and pretty girls and then they come across the cases of sexual harassment. In some countries women and men don’t have equal rights.
    The most often cases of discrimination is racism and religion discrimination. There are so many conflicts happening around the world because of skin colour. People fight and even kill each other just because they have different colour of skin. I think this is very stupid, it doesn’t have any sense, such people don’t fight to freedom or some ideas, they just behave in a foolish way. They are very limited in their world perception and understanding.
    The same is with religion discrimination. Every country has its own religion, which is considered the main. But there are also people who have other beliefs and they also have the right to exist in the same state and have equal rights.
    So I think discrimination is something that humiliates all the people – the ones who are discriminated as well as those who discriminate.
    Перевод на русский язык. Дискриминация
    Одна из самых острых социальных проблем современного мира – дискриминация. Дискриминация – это более плохое отношение к кому-то по сравнению с другими по каким-либо причинам. И существует много ее типов.
    Например, дискриминация людей с ограниченными возможностями. Сегодня существует не так много мест работы, где могли бы быть заняты такие люди. Компании часто отказываются давать им работу, потому что это неудобно или это портит образ фирмы. Также существует дискриминация по половому признаку. Например, женщины зачастую не могут получить хорошую работу, а в некоторых странах они получают меньше денег, чем мужчины. Молодые женщины не могут устроиться на работу, потому что работодатель считает, что она может вскоре забеременеть. И наоборот, некоторые должности достаются только молодым и красивым девушкам, а затем он сталкиваются с сексуальными домогательствами. В некоторых странах у мужчин и женщин неравные права.
    Самые частые случаи дискриминации – это расизм и религиозная дискриминация. Во всем мире происходит так много конфликтов из-за цвета кожи. Люди дерутся и даже убивают друг друга только потому, что у них другой цвет кожи. Я считаю, что это глупо, не имеет никакого смысла, такие люди не борются за свободу или какие-либо идеи, они просто глупо себя ведут. Они очень ограничены в своем восприятии и понимании мира.
    То же самое и с религиозной дискриминацией. В каждой стране есть своя религия, которая считается главной. Но там также живут и люди с другим вероисповеданием и они также имеют право существовать в том же государстве и иметь равные права.
    Я думаю, что дискриминация унижает людей – тех, кого дискриминируют, как и тех, кто дискриминирует.

  2. Our nowadays’ society is ruled by adults and it seems like the whole system works just for those who are older than twenty and younger than fifty. Ageism has become another form of discrimination, and although for most of us it does not seem as dreadful as, for instance, prejudice based on racial or gender differences, its silent existence spoils our life. It is a very complex problem and definitely not easy to overcome. It runs through the whole social system, and the first step to solving it should be a change in our own perception of age.
    On the one hand, it seems quite easy to change one’s attitude to the problem of age. We all were at one point young and we all will be at one point old and retired. But on the other hand, this kind of age perception has been implemented in our minds for years, and all the laws and policies just contribute to this kind of negative attitude. Thus, for example, if we take a look at the elderly people in European countries, we will notice that most of them are quite positive about their life in general and some even think that their life has just started. However, in our country it is exactly the opposite – people perceive retirement as the end of their lives. And those who are under age are entirely dependent on their parents, lacking an opportunity to at least partially fend for themselves. And, moreover, employers tend to abuse the rights of teenage workers by paying them much less than adults.
    In my opinion, the reason for such a difference is in the financial situation. So, the subsistence level for younger and older people is much lower than for adults, and employment opportunities are also quite scarce. These are the two problems which should be solved. First of all, the subsistence level should be made equal with that of adults, and, second of all, there should be changes in legislation: employers who refuse to hire a worker on the grounds of his/her age should be fined.
    To conclude the above mentioned, I would like to emphasise that there are several steps to be taken in solution of the ageism problem: the younger and the older should be made equal in their rights with adults by law; they should be given more employment opportunities according to their professionalism but not the age. Finally and most importantly, our own attitude towards age should change.
    Современным миром правят взрослые люди, и создается впечатление, что вся социальная система работает лишь для тех, кто старше двадцати и младшепятидесяти лет. Эйджизм стал одной из форм дискриминации, и хотя большинству из нас эта проблема не кажется столь существенной, по сравнению с расовыми и гендерными предрассудками, она во многом негативно влияет на нашу жизнь. Возрастная дискриминация представляет собой комплексную проблему, которую нелегко преодолеть. Она пронизывает всю социальную систему современного общества, и первым шагом к ее решению должно быть изменение нашего собственного отношения к возрасту.
    С одной стороны, кажется, что совсем не сложно изменить свое восприятие проблемы возрастных предрассудков: все мы были когда-то молодыми, и все мы когда-нибудь состаримся и отправимся на пенсию. Но с другой стороны, подобное отношение взращивалось в нас в течение долгих лет, и законодательная система этому лишь способствует. Так, например, если посмотреть на пожилых людей в европейских странах, то мы заметим, что большинство из них достаточно позитивно смотрит в будущее и думает, что на пенсии жизнь только начинается. Вто время как в нашей стране, все совсем наоборот – люди воспринимают выход на пенсию как «начало конца». А те, кто еще не достиг совершеннолетнего возраста, полностью зависят от своих родителей, не имея возможности, хотя бы частично зарабатывать на жизнь. И более того, работодатели часто злоупотребляют правами своих несовершеннолетних работников, платя им намного меньше, чем взрослым.
    По моему мнению, причина кроется в финансовой ситуации. Так, например, прожиточный минимум для подростков и пожилых людей меньше, чем для всех остальных возрастных категорий, и меньше возможности получить желаемую работу. Вот две проблемы, которые необходимо решать. Во-первых, уровень прожиточного минимума нужно сделать одинаковым для всех, а во-вторых, должны быть внесены поправки в законодательство о наказании штрафами работодателей, которые отказывают людям в работе.
    В заключение вышесказанного, хотелось бы еще раз подчеркнуть, что в решении проблемы возрастной дискриминации существует несколько ступеней: люди пенсионного возраста и подростки должны быть уравнены в правах с представителями других возрастных категорий, работодатели должны предоставлять им рабочие места, основываясь на их профессиональных качествах, а не на возрасте, И кроме того, мы сами должны попытаться изменить наше отношение к проблеме возрастной дискриминации.
    Copyright © Russian centres of City and Guilds, 2011-2012

  3. На английском языке Перевод на русский язык DiscriminationДискриминацияAmong the most urgent social problems of modern world is discrimination. Discrimination is treating someone in a worse way than other people for some reasons. And there are many types of it.
    For example, discrimination of disabled people. Nowadays there are not so many jobs that these people can do. Companies often refuse to give jobs to them because it is not comfortable or they can spoil the image of the firm. There is also sex discrimination. For example often women can’t get a good job or in some countries they get less money than men. Young women can’t often get a job because the employer thinks they are going to get pregnant soon. Or in the opposite, some jobs are only given to young and pretty girls and then they come across the cases of sexual harassment. In some countries women and men don’t have equal rights.
    The most often cases of discrimination is racism and religion discrimination. There are so many conflicts happening around the world because of skin colour. People fight and even kill each other just because they have different colour of skin. I think this is very stupid, it doesn’t have any sense, such people don’t fight to freedom or some ideas, they just behave in a foolish way. They are very limited in their world perception and understanding.
    The same is with religion discrimination. Every country has its own religion, which is considered the main. But there are also people who have other beliefs and they also have the right to exist in the same state and have equal rights.
    So I think discrimination is something that humiliates all the people — the ones who are discriminated as well as those who discriminate.Одна из самых острых социальных проблем современного мира — дискриминация. Дискриминация — это более плохое отношение к кому-то по сравнению с другими по каким-либо причинам. И существует много ее типов.
    Например, дискриминация людей с ограниченными возможностями. Сегодня существует не так много мест работы, где могли бы быть заняты такие люди. Компании часто отказываются давать им работу, потому что это неудобно или это портит образ фирмы. Также существует дискриминация по половому признаку. Например, женщины зачастую не могут получить хорошую работу, а в некоторых странах они получают меньше денег, чем мужчины. Молодые женщины не могут устроиться на работу, потому что работодатель считает, что она может вскоре забеременеть. И наоборот, некоторые должности достаются только молодым и красивым девушкам, а затем он сталкиваются с сексуальными домогательствами. В некоторых странах у мужчин и женщин неравные права.
    Самые частые случаи дискриминации — это расизм и религиозная дискриминация. Во всем мире происходит так много конфликтов из-за цвета кожи. Люди дерутся и даже убивают друг друга только потому, что у них другой цвет кожи. Я считаю, что это глупо, не имеет никакого смысла, такие люди не борются за свободу или какие-либо идеи, они просто глупо себя ведут. Они очень ограничены в своем восприятии и понимании мира.
    То же самое и с религиозной дискриминацией. В каждой стране есть своя религия, которая считается главной. Но там также живут и люди с другим вероисповеданием и они также имеют право существовать в том же государстве и иметь равные права.
    Я думаю, что дискриминация унижает людей — тех, кого дискриминируют, как и тех, кто дискриминирует.

  4. 4
    Текст добавил: Сами знаете кто

    Discrimination Essay, Research Paper
    Discrimination You see it everyday, people treating each other as though we are not all equals. As though we are not all human. Discrimination! Whether it is on the street or on the job, you see it everywhere. There is discrimination against the mentally and physically challenged, against people of different cultures, and people of the opposite sex, just to name a few. A co-worker of mine shared a story with me about when she was in 3rd grade, in Kansas City, Kansas. She remembers being on the playground with the rest of the kids and seeing the special ed kids come out to play. But you could tell them apart from the rest of the kids because they were made to wear red vests any time they were outdoors. She believed this was so the teachers could tell them apart from the rest of the kids. But she also remembers when the other students saw these red vests they all chanted, Special Ed in the red. All of the kids would stay on the opposite side of the playground as the Special Ed kids. Many people don t realize the affect that this type of treatment may have on a person. Now some of these Special Ed students may not realize what is going on, but many of them do. To think that this kind of treatment was allowed. Another thing mentioned was that when a student was in trouble for wrong doing, that student was sent to the Special Ed Room for the day as their punishment. So they believed it was a punishment to have to be in Special Ed. All types of discrimination are wrong, but to discriminate against those who for the most part cannot defend themselves is worse. Another type of discrimination is discrimination against people of different cultural backgrounds. The team leader at my job is a black woman. She lives in my hometown, Knoxville. She moved to Knoxville in about 6th grade with her mom, dad, and a younger brother and sister. When she moved to small town Knoxville, there were no blacks, at least no young ones. So the school system was completely white students. Coming from a very culturally mixed school, this was a culture shock to her. Her first day of school was a new experience for her. She had some girls trying to be her friend. But she had her first encounter with racism. She was catching a lot of racial slurs. By mid afternoon she had had enough of this school. She decided she was never coming back. She was walking down the hall, and she saw her younger sister being picked on. Her sister had her hair in little braids, and the boy who was picking on her grabbed her by her braids and told her she was just a Niger, and she didn t belong there. Well the two sisters ended up in the office, but the white boy got to return to class. The girls mom was called and brought in. As soon as the mother confronted the principal, she was told that their family was in fact Niger s and they might as well get used to it. You think they had enough, but they stayed there. Shortly after all this, the younger of the sisters was riding her bike around the block that she lived on. On the other side of the block from them, a man saw the little girl riding and pulled a gun on her and started calling her obscene names telling her to get back home. The girl, scared to death, went home and told her parents about the incident, and the police were called. The only thing the police said to the man with the gun was that he shouldn t be doing that to little kids, sort of a slap on the hand. I believe that someday everyone will realize that all people are equal, regardless of race, color, or background. Until then people who have never done a terrible thing to others in their whole life will get discriminated against, just because they are not exactly the same as another human.
    Another example of discrimination is sexual discrimination. In the workplace and in sports are two popular places you see this. Many women get discriminated against. They get told they are not big enough for the job, or it is a job for men. Also for sports, women get told that it is a sport for men, like football and wrestling to name a few. Woman will get injured in a man s sport. I remember when I was in 7th grade; I wanted to try out for wrestling. I thought, if men can do it then why can t women. I had seen girls from other schools wrestling, and I thought it was a good idea. I no more than asked the coach when I got denied. He said that wrestling wasn t a place for girls, which is what I expected to hear. I argued for a few weeks, but at that age I didn t want to make a big fuss about it, so I dropped it. Today I notice many women in wrestling. So it looks like the world is starting to slowly accept women in men s sports. On the flip side men may get discriminated against also. A man may try to get a job in a female dominated environment. He may get denied the job because of other reasons but really because he is male. I personally don t think there are as many examples for sexual discrimination against men as there is for women. But all in all both men and women do get discriminated against for their sex. God created all men and woman equal, it is just taking us a long time to realize it. Someday all people will realize this, and when they do, this world will be a better place to live. Discrimination will never go away completely but if more people in this world would look at each other as human and equals, it would make living for many a lot easier and happier.

  5. Robert Francis, Fair and Unfair: “The beautiful is fair. The just is fair. Yet one is commonplace and one is rare, One everywhere, one scarcely anywhere. So fair unfair a world. Had we the wit To use the surplus for the deficit, We`d make a fairer world of it”.
    Our life is closely connected to survival. And survival, in its turn, – to competition. But if we were equal, there would be no point to compete. Some people are always better than others. But it is not so important as everybody will finally die.
    Life is not fair. It is like playing cards. Some people have a really good hand, so they have great chances to win. Some people have a terrible hand thus they are doomed to failure. Still if you lose this game, you can always as for a second round. The game of life does not give you such an honor.
    When we talk about survival, we should talk not only about genetics, but also about the environment that influence this factor that makes people be the way they are now. Here we should mention different kinds of discrimination: racial discrimination, sexual, job, age, religious, social and other kinds of discrimination. There is a quotation of Martin Luther, German Leader of the Protestant Reforma (1483-1546): “An earthly kingdom cannot exist without inequality of persons. Some must be free, some serfs, some rulers, some subjects”.
    Describing racial discrimination, we should say that people have always considered representatives with fair complexion to be better than those with dark skin. It is a great prejudice that being born black means to be born a “slave”. Fortunately, some people tend to break these stereotypes; they struggle for recognition. For example, people with black skin are good at playing basketball, their music is known all over the world, and there are a lot of gifted black-skinned actors who regularly steal the show.
    In Russia people from China, Georgia, Armenia, Azerbaijan and other Oriental countries are prejudiced greatly.
    Another inequality is age discrimination. While in Europe people under fifty have all the chances to restart their lives, to receive education, get married or just travel – it is considered to be quite normal. While in Russia it is frowned upon. People under fifty should think about their old age and how to earn money to pay their bills. The older people become, the less chances for gaining something new in life they have. Besides, for example, in Russia people under their thirty five have problems to change a job or to find a new one.
    Especially women experience such a problem. It is called sex discrimination. In some firms it is impossible for women to have a career development. Or their male colleagues have higher salaries being at the same position. It is not surprising that such phenomenon as feminism inexorably spreads all over the World.
    Sex discrimination is especially common for Muslim and Arabian countries. Women in these countries have a lot of different prohibitions. As Enid Bagnold, British Novelist, Playwright (1889-1981) said: “Sex is the great inequality, the great miscalculator, the great Irritator”. And it is true.
    So we can say that injustice is everywhere. Life is endless, peace in the whole World is impossible, and mud will never turn into gold.
    There is unequally in the educational system. In some countries education is very expensive so that not everyone can afford it. The same situation exists with the medical care, when people die because they simply have mo money for appropriate medical treatment.
    Somebody is born to be rich, somebody – to be poor, somebody is born to be happy but silly, somebody – poor but smart. And wise versa. There can be a lot of different variations.
    Some people are handsome, some are not. Some people are mentally or physically ill, some are lucky to be healthy. Some people grow up in children`s homes, some have loving families. Some people live in luxurious mansions located on the ocean’s beach and enjoy their lives. And some people even have no roofs over their heads.
    Contradiction is everywhere. “Some will always be above others. Destroy the inequality today, and it will appear again tomorrow”, – Ralph Waldo Emerson, American Poet, Essayist (1803-1882). Such is the truth of our life.
    Some people may seem to be the minions of fortune, and some have to do their best to achieve something in life.
    Somebody has an incurable disease but dreams to reach a success in life, contribute to the history of mankind, or just do something good for his or her family or other people. Somebody was given everything for that purpose except the wish to care about people.
    However, there is another great quotation, and I fully agree with it. “There is no good in living in a society where you are merely the equal of everybody else. The true pleasure of life is to live with your inferiors”, – William M. Thackeray, Indian-born British Novelist (1811-1863). We all are individuals with an individual destiny. May be we cannot make our marks on history of the World, but we can make it on history of our family, the people who we love and care. And may be, if we look upon the problem of unfairness from the other point of view, it would not seem so frightening. May be our mote should be like: “Well, I do not have THIS, but I have THAT. I am not THIS kind of person, but I am ANOTHER kind. I AM an individual”. I suppose we should always see all the pluses and positive moments in our life and be grateful for it. And maybe then life will not seem so unfair. I suppose this choice is up to everyone. For me, life is life, maybe it is not fully fair at some points, but still, it is quite good. We are already lucky because we were selected to come into the world. Is not it the first our fairness? – I suppose, it is.
    Роберт Франсис, Справедливо и несправедливо: “Всё, что красиво – справедливо. Справедливо и всё, что является истиной. Однако одно можно встретить всегда, а второе – довольно редко. Одно находится повсюду, а второе нельзя найти нигде. Мир так справедливо несправедлив. Если бы мы были достаточно умны дл того, чтобы использовать излишек одного, чтобы покрыть дефицит другого, мы смогли бы сделать мир вокруг себя прекрасным”.
    Жизнь тесно связана с выживанием. Выживание, в своюочередь, с борьбой. Но если бы мы все были бы разны, то соревноваться бы просто не было смысла. Потому одни люди лучше других. Но и это не так важно, потому что все мы смертны.
    Жизнь несправедлива. Она похожа на игру в карты. У некоторых людей они хорошие, потому их шансы на победу велики. А кто-то обречён на проигрыш, так как является обладателем неудачного расклада. Так или иначе, проиграв в эту игру, можно сыграть ещё разок. А с игрой в жизнь ещё раз не поиграешь, она такой чести не удостаивает.
    Рассуждая о человечестве, следует брать во внимание не только генетический фактор, но и окружающую среду, в которой человек обитает и которая делает его таким, каким он, по сути, и является. Здесь следует упомянуть о различных видах дискриминации. Это и дискриминация по цвету кожу, половая дискриминация, социальная, политическая, религиозная, дискриминация на рабочем месте и дискриминация по возрасту. У Мартина Лютера, немецкого лидера протестантов (1483-1546) есть цитата: “Раннее королевство не может существовать без неравенства между людьми. Кто-то рождён быть свободным, кто-то рождён быть рабом. Кто-то должен править, а кто-то должен быть объектом чьего-нибудь правления”.
    Описывая расовую дискриминацию, следует сказать, что люди обычно заведомо лучше относятся к обладателям более светлой кожи лучше, чем к темнокожим. Огромным предрассудком является считать людей, рождённых с тёмным цветом кожи “рабами”. К счастью, некоторые люди стремятся избавиться от подобных предрассудков, они борются за признание. Например, темнокожие люди отлично играют в баскетбол, их музыка известна во всём мире, так же многие темнокожие актёры постоянно покоряют сердца миллионов телезрителей.
    В России несправедливому отношению подвергаются люди из таких стран, как Китай, Грузия, Армения, Азербайджан, и прочих стран Востока.
    Другим проявлением неравенства является дискриминация по возрасту. В то время как в Европе люди, достигшие 50-ти летнего возраста, имеют все шансы для того, чтобы начать жизнь с чистого листа, получить образование, выйти замуж, или просто собраться и поехать путешествовать, в России к подобному поведению относятся довольно скептически. Считается, что люди за 50 должны думать о старости и о том, как заработать деньги, чтобы её обеспечить. Чем старше становится человек, тем меньше у него остаётся возможностей достичь чего-нибудь нового в жизни. Кроме того, в России люди старше 35-ли лет испытывают трудности со сменой работы или же поиском её в целом.
    Особенно часто сталкиваются с подобной проблемой женщины. Подобное неравенство называется дискриминацией по половому признаку. Некоторые фирмы запрещают женщинам двигаться вверх по карьерной лестнице. Или же случается так, что их коллеги-мужчины, занимая ту же должность, что и они, получают большую зарплату. И не удивительно, что в мире неумолимо распространяется такой феномен, как феминизм.
    Дискриминация по половому признаку особенно характерна для арабских и мусульманских стран. Женщины здесь подвержены многим запретам. Как сказал Энид Багнолд, британский поэт, драматург: “Пол – это главный источник неравенства, главный виновник неправильной оценки многих вещей и ситуаций, главный раздражающий фактор”. И это действительно является правдой.
    Несправедливость можно найти везде. Жизнь конечна, мир во всём мире невозможен, а грязь никогда не превратится в золото.
    Неравенство присутствует и в системе образования. В некоторых странах образование настолько дорогое, что далеко не все могут его позволить. Так же ситуация наблюдается и в системе здравоохранения. Люди умирают потому, что у них просто не хватает денег на необходимую медицинскую помощь.
    Кто-то рождается богатым, кто-то – бедным. Кто-то появляется на свет счастливым, но глупым, кто-то – умным, но несчастным. И наоборот. Вариации могут быть различными.
    Кто-то красив, кто-то – нет. Кто-то физически или умственно болен, а кому-то повезло родиться здоровым. Кто-то вырастает в детских домах, а у кого-то есть любящая семья. Кто-то живёт в роскошном особняке на берегу моря и наслаждается жизнью, а у кого-то нет и крыши над головой.
    Жизнь пропитана противоречиями. “Кто-то всегда будет лучше остальных. Искорени неравенство сегодня, и оно вновь появится завтра”, – утверждал Ральф Эмерсон, американский пот. Такова правда жизни.
    Некоторых людей можно назвать баловнями судьбы, а кто-то вынужден бороться для того, чтобы достичь чего-то в жизни.
    Кто-то неизлечимо болен, но мечтает добиться чего-то значительного в жизни, внести вклад в историю человечества или просто сделать что-то хорошее для своей семьи и окружающих его людей. А у кого-то есть всё для этого, но нет желания позаботиться о людях.
    Так или иначе, существует другая очень хорошая цитата, с которой я полностью согласна. “Нет ничего хорошего в обществе, где все люди равны”, – Виллиам Тэкерей, британский поэт индийского происхождения. Возможно, нам не дано оставить след в истории человечества, но мы можем оставить его в истории нашей семьи и в жизни людей, которых мы любим. И, возможно, если мы посмотрим на проблему неравенства под другим углом, она больше не будет казаться нам такой устрашающей. Может быть, девиз нашей жизни должен звучать подобным образом: “пускай, у меня нет ЭТОГО, зато у меня есть ТО. Я не ТОТ человек, зато я – ДРУГОЙ. Я – индивидуальность”. Я полагаю, что мы всегда должны осознавать, какие плюсы мы имеем в жизни, мы должны видеть её позитивные моменты и быть благодарными за это. И, может, тогда жизнь не будет казаться нам такой уж несправедливой. Я уверена, что это личный выбор каждого из нас. Для меня жизнь – это жизнь, пускай, она не всегда и не во всём справедлива, но всё же, она прекрасна. Нам уже повезло, только потому, что нам выпала такая честь появиться на свеет. Разве это не является самым первым подтверждением справедливости? – Я полагаю, является.
    Copyright © Russian centres of City and Guilds

  6. For some people, [i] life success lies primarily in the family’s income. For others — something quite different. They are alien to money problems. They are passionate about their work and find peace of mind in completely different values. And it is also a kind of “life success.” In my view, it is enclosed in a set of moral satisfaction, peace of mind and physical well-being. Only with the combination of these benefits a person can feel happy and then his head free from everyday worries, he does not have to think about the “daily bread.” He has a desire to work, implement good ideas. And it’s not just a career, but personal happiness. A person who has your favorite job and is making progress or has admirers of his talent, without a home can not be fully satisfied with life. Only family well can make a person truly happy. Such people have a success in life is associated with warmth, positive energy, obtained in the family. But success in life at the same time as the tape: one lucky, others not. On the other hand, the man is the creator of his own happiness. Each must be persistence, patience, and most importantly — the desire to achieve something in life. Maybe with my point of view, many will disagree, perhaps, for their success in life — something completely different. But this one can be answered: “How many people, so many opinions.”

  7. Words

    Aborigines = native population of Australia; the people who lived there before Europeans came
    although = while
    ANC = African National Congress = leading party of South Africa; it came to power in 1990 and has been fighting for the rights of Blacks in South Africa
    ancient = old
    attempt = try
    attend = go to
    attitude = feeling
    barbaric = very cruel and uncivilized
    capture = to catch a person and keep them as prisoners
    Caucasian = a member of the race of people with white or pale skin
    century = a hundred years
    civilize = educate ; to make someone behave in a better way
    decade = a period of ten years
    discriminate against = to treat a person or a group of people differently and in an unfair way
    environment = the world around you
    features = characteristics, physical appearance
    foreign = from another country
    found – founded = start something new
    free = release; here: not be a slave anymore
    genocide = the murder of a whole race or group of people
    government = the people who rule a country
    hatred = hate
    inferior = lower than, not as good
    influence = power, strength
    justify = to show a good reason that something is right
    lead – led = cause
    mental = in your mind, brain
    minority = a small group of people within a much larger group
    physical = about the body
    prisoner = someone who is captured and taken somewhere
    prove = to show that something is true
    racist = a person who hates someone of a different race or religion
    right wing = very conservative
    scare = to make someone afraid
    scientist = a person who works in a lab and is trained in science
    segregation = when people of different groups are kept apart so that they can live and work separately
    separate = their own
    slave = a person who works for someone else without getting any money for it
    slavery = the system of having slaves in a country
    superiority= the situation of being better than others
    supreme = the highest, best
    throughout = in all of

  8. Racism has existed throughout human history. It may be defined as the hatred of one person by another — or the belief that another person is less than human — because of skin color, language, customs, place of birth or any factor that supposedly reveals the basic nature of that person. It has influenced wars, slavery, the formation of nations, and legal codes.
    Racism on the part of Western powers toward non-Westerners has had a far more significant impact on history than any other form of racism (such as racism among Western groups or among Easterners, such as Asians, Africans, and others). The most notorious example of racism by the West has been slavery, particularly the enslavement of Africans in the New World (slavery itself dates back thousands of years). This enslavement was accomplished because of the racist belief that Black Africans were less fully human than white Europeans and their descendants.
    This belief was not “automatic”: that is, Africans were not originally considered inferior. When Portuguese sailors first explored Africa in the 15th and 16th centuries, they came upon empires and cities as advanced as their own, and they considered Africans to be serious rivals. Over time, though, as African civilizations failed to match the technological advances of Europe, and the major European powers began to plunder the continent and forcibly remove its inhabitants to work as slave laborers in new colonies across the Atlantic, Africans came to be seen as a deficient “species,” as “savages.” To an important extent, this view was necessary to justify the slave trade at a time when Western culture had begun to promote individual rights and human equality. The willingness of some Africans to sell other Africans to European slave traders also led to claims of savagery.
    One important feature of racism, especially toward Blacks and immigrant groups, is clear in attitudes regarding slaves and slavery. Jews are usually seen by anti-Semites as subhuman but also superhuman: devilishly cunning, skilled, and powerful. Blacks and others are seen by racists as merely subhuman, more like beasts than men. If the focus of anti-Semitism is evil, the focus of racism is inferiority — directed toward those who have sometimes been considered to lack even the ability to be evil (though in the 20th century, especially, victims of racism are often considered morally degraded).
    All of these arguments are based on a false understanding of race; in fact, contemporary scientists are not agreed on whether race is a valid way to classify people. Skin color, hair,facial shape – are not of much scientific significance.
    Расизм существовал в течении всей истории человечества. Это может быть определено как ненависть к одному человеку другим – или вера, что другой человек – меньше чем человек – из-за цвета кожи, языка, таможни, места рождения или любого фактора, который возможно показывает основную природу того человека. Это влияло на войны, рабство, формирование наций, и юридические кодексы.
    Расизм со стороны Западных держав к незападным жителям оказал намного более существенное влияние на историю чем любая другая форма расизма (такого как расизм среди Западных групп или среди Жителей Востока, таких как Выходцы из Азии, Африканцы, и другие). Самым печально известным примером расизма Запада было рабство, особенно порабощение Африканцев в Новом Мире (само рабство датируется тысячи лет). Это порабощение было достигнуто из-за расистской веры, что Черные Африканцы были менее наделены человеческими свойствами чем белые европейцы и их потомки.
    Эта вера не была “автоматической”: то есть, Африканцев первоначально не считали низшими. Когда португальские моряки сначала исследовали Африку в 15-ых и 16-ых столетиях, они натолкнулись на империи и города столь же продвинутые как их собственное, и они полагали, что Африканцы были серьезными конкурентами. В течение долгого времени, тем не менее, поскольку африканские цивилизации были не в состоянии соответствовать технологическим авансам Европы, и главным европейским полномочиям, начал разграблять континент и насильственно удалять его жителей, чтобы работать как рабские чернорабочие в новых колониях через Атлантику, Африканцы приехали, чтобы быть замеченными как несовершенная “разновидность”, как “дикари”. До важной степени это представление было необходимо, чтобы оправдать работорговлю в то время, когда Западная культура начала продвигать индивидуальные права и человеческое равенство. Готовность некоторых Африканцев продать других Африканцев европейским рабским торговцам также привела к утверждению об их дикости.
    Одна важная особенность расизма, особенно к Афроамериканцам и иммигрантским группам, ясна в отношениях относительно рабов и рабства. Евреи обычно замечаются антисемитами как существа неразумные но также и сверхчеловеческие: ужасно хитрые, умелые, и сильный. Афроамериканцы и другие замечены расистами как просто неразумный, больше как животные чем мужчины. Если центр антисемитизма является злость, центр расизма – неполноценность – направленный к тем, кто, как иногда полагали, испытывал недостаток даже в способности быть злым (хотя в 20-ом столетии, особенно, жертв расизма часто рассматривали как морально оскорбленными).
    Все эти аргументы основаны на ложном понимании гонки; фактически, современные ученые не согласны, с тем что раса является действительным способом классифицировать людей.
    Copyright © Russian centres of City and Guilds

  9. 9
    Текст добавил: Компас земной

    The problem of juvenile crime is one of the burning problems of our time.
    A lot of explanations of juvenile crime can be found. All the reasons are related to each other. One can highlight features of a teenager’s personality, his addictions, his relationships with family members, friends. It should be noted that the environment influences the teenagers too.
    All offenders are generally characterized by a certain set of anti-social attitudes, skills, habits and aspirations.
    Many offenders have such features as absence of aims in life, irascibility, lack of self control, touchiness, a negative attitude to law. Very often, these characteristic features unite them into groups, set specific connections and relationships among offenders. Psychologists, sociologists can infinitely list the causes of juvenile crime, but while thinking about this problem ,I was able to pick out some of the most explicit reasons ,which in my opinion influence directly the growth of juvenile crime. For example, one of the mainreasons is the influence of the family. The family is a social institution. It is here that socially significant qualities of a personality are formed. After reading various works of researchers, I came to the conclusion that most juvenile offenders were brought up in the families where quarrels, scandals, mutual insults, drunkenness were constantly going on. A lot depends on the relationships with parents. Certainly, they influence the teenagers. Parents are people who contribute to the development of the child’s personality and besides they must remain the closest friends for their children.
    Parents should know how to communicate with teenagers so that their children could be frank with them. Love and understanding must reign in the family.
    A special problem is the problem of leisure. Juvenile offenders have much more free time than law-abiding teenagers but unfortunately they can’t make proper use of it.
    It is common knowledge that educational level affects the offender’s personality. As a rule the level of education of juvenile offenders is lower than that of law-abiding teenagers. Among offenders we can frequently see dropouts in schools, pupils studying in corrective schools. Here also belong defects in legal consciousness among juveniles who commit crimes. All this is expressed in a negative attitude to law unwillingness to follow certain rules. Hence significant gaps in legal knowledge lead teens to the thought of “unfairness” of laws.
    The place wherethey live also affects teenagers. In large towns social control over teenagers is weak, so they spend their time on addictions, for example, drug addiction or alcohol addiction.
    Another global cause of crime is social inequality and stratification of the society. This objective process results in negative consequences, such as social conflicts, protests, which take the form of deviant behavior and crime.
    Especially, I would like to point out the problem of information environment. If we analyze TV or radio programs, we can clearly see lack of spirituality in them. Computer games with familiar violence, destruction, phone games, cartoons , movies that break down the teens’ nervous system and where there are fights, murders, and blood play a great role nowadays. Mass media practically promote an immoral lifestyle. They constantly advertise alcoholic drinks, tobacco products and so on. Consequently, every day teenagers watch this kind of advertising and theynaturally want to try these products.
    Besides nationalism is also one of the most significant factors. You can often see how school children insult their classmates of other nationalities. Sometimes, as they become older abuse can be transformed into physical attacts and aggression. It should be noted that insulted children also fall into the group of potential criminals, because they start looking for ways to assert themselves and to take their place in this society.
    In order to take measures for eliminating juvenile crime, it is absolutely necessary to study the environment in which the tendency to commit crimes appears. From my point of view the most suitable measures to eliminate juvenile crime are the following.
    Teenagers do not know what to do in their free time, hence they spend it out of doors in the company of similar teenagers. In fact, these companies do not represent a special danger for the society, but if there appears aleader with obvious criminal tendencies, such a group begins to acquire negative features.
    So parents have to know exactly where, with whom and how the children spend their free time and if they notice the negative influence of the society, they should try to find out the reason for it and take measures. And there fore, warm relationships between parents and their children are necessary. So sometimes it is necessary to use the help of a psychologist , for example special courses for parents will inform them about the features of a certain age group.
    Teenagers from problem families such as those with many children, one parent and poor families have a tendency to crime. So, teachers should pay special attention to children from such families.
    Problems at work, tensе relationships with collegues, stressful situations – all these factors affect the climate in the family. After a difficult work day many parents require some relaxation and are simply incapable to go deep into the problems of their children. They can’t devote sufficient time to them. I consider that to avoid this problem, some changes have to be made at their workplace ,for example, working schedules should be reviewed, relaxation rooms should be opened and so forth.
    In most cases, information environment influences the behavior of teenagers. Mass media deliberately bring up the tendency to crimes in children. It would be a good idea to create a youth channel on TV, which would reflect the most important aspects of teenagers’ life.
    As for TV it would be useful to remove “all those ads” and to show programms, which will promote a healthy lifestyle.
    Organization of leisure activities for children is important too : сreating hobby groups, according to the interests of young people , groups of modern music fans , where teens can discuss new trends in music, video clips, share their impressions about some events andpossibly compose music themselves.
    Besides schools should also organize pupils’ leasure ,for example discos, contests and other forms of entertainment.
    I hope all these measures will help eliminate juvenile crime.

    Перевод:

    Проблема подростковой преступности является одной из животрепещущих проблем нашего времени.
    Много объяснений подростковой преступности можно найти. Все причины связаны друг с другом. Можно выделить особенности личности подростка, его склонности, его отношения с членами семьи, друзьями. Следует отметить, что окружающая среда тоже влияет на подростков.
    Все правонарушители, как правило, характеризуются определенным набором анти – общественных взглядов, навыков, привычек и устремлений.
    Многие правонарушители имеют такие особенности, как отсутствие целей в жизни, вспыльчивость, отсутствие самоконтроля, обидчивость, негативное отношение к закону. Очень часто эти характерные черты объединяют их в группы, устанавливают специфические связи и отношения среди правонарушителей. Психологи, социологи могут бесконечно перечислять причины подростковой преступности , но, рассуждая об этой проблеме, я смогла выделить несколько наиболее явных причин, которые , на мой взгляд, оказывают непосредственное влияние рост подростковой преступности. Например, одной из главных причин является влияние семьи. Семья является социальным институтом. Именно здесь формируются социально значимые качества личности. После прочтения различных трудов исследователей, я пришла к выводу, что большинство несовершеннолетних правонарушителей воспитывались в семьях, где ссоры, скандалы, взаимные оскорбления, пьянство происходили постоянно. Многое зависит от отношений с родителями. Конечно, они влияют на подростков. Родители это люди, которые способствуют развитию личности ребенка и к тому же они должны оставаться самыми близкими друзьями для своих детей.
    Родители должны знать, как общаться с подростками, чтобы их дети могли бы быть откровенным с ними. В семье должны царить любовь и понимание.
    Особой проблемой является проблема досуга. несовершеннолетние правонарушители имеют гораздо больше свободного времени, чем законопослушные подростки, но, к сожалению, они не могут правильно использовать его.
    Общеизвестно, что уровень образования влияет на личность правонарушителя. Уровень образования несовершеннолетних правонарушителей, как правило, ниже, чем у законопослушных подростков. Среди правонарушителей мы можем часто видеть бросивших учебу в школах, учеников, обучающихся в коррекционных школах. Сюда также можно отнести дефекты правового сознания среди несовершеннолетних, совершивших преступления. Все это выражается в отрицательном отношении к закону , нежелание следовать определенным правилам. Поэтому значительные пробелы в правовых знаниях приводят подростка к мысли о “несправедливости” законов.
    Место жительства также влияет на подростков. В больших городах общественный контроль за подростками слабый, поэтому они тратят свое время на плохие привычки, например, наркомания или алкоголизм.
    Еще одной глобальный причиной преступности является социальное неравенство и расслоение общества. Это объективный процесс имеет результатом негативные последствия , таких как социальные конфликты, протесты, которые принимают формы девиантного поведения и преступности.
    Особенно я хотела бы выделить проблемы информационной среды. Если проанализировать ТВ или радио программы, мы можем ясно видеть отсутствие духовности в них. Компьютерные игры с привычным насилием, разрушениями, телефонные игры, мультфильмы, фильмы, которые разрушают нервную систему подростков и где присутствуют драки, убийства и кровь играют большую роль в наши дни. Средства массовой информации практически пропагандируют аморальный образ жизни. Они постоянно рекламируют алкогольные напитки, табачные изделия и так далее. Следовательно, каждый день подростки смотрят такого рода рекламу и, естественно они хотят попробовать эту продукцию.
    Кроме того, национализм также является одним из наиболее значимых факторов. Часто можно видеть, как школьники оскорбляют своих одноклассников других национальностей. Иногда, по мере того как они становятся старше оскорбления могут перерасти в физические нападки и агрессию. Следует отметить, что оскорбленные дети также попадают в группу потенциальных преступников, потому что они начинают искать способы заявить о себе и занять свое место в этом обществе.
    Для того чтобы принять меры по устранению преступности среди несовершеннолетних, необходимо точно изучить среду, в которой появляется эта склонность к совершению преступлений. С моей точки зрения наиболее подходящие меры для устранения преступности среди несовершеннолетних является следующее.
    Подростки не знают, что делать в свое свободное время, поэтому они проводят все свое время на улице в компании подобных подростков. В действительности , эти компании не представляют особой опасности для общества, но если появляется лидер с преступными наклонностями очевидно, такая группа начинает приобретать отрицательные черты.
    Поэтому родители должны точно знать, где, с кем и как дети проводят свое свободное время, и если они замечают негативное влияние общества, они должны попытаться выяснить причину и принять меры. И поэтому, теплые отношения между родителями и их детьми необходимы. Поэтому иногда необходимо использовать помощь психолога, например, специальные курсы для родителей будут просвещать их об особенностях определенной возрастной группы.
    Подростки из неблагополучных семей, такие как многодетные, неполные и малообеспеченные имеют склонность к преступлению. Поэтому, учителя должны проявить особое бдительность на детей из таких семей.
    Проблемы на работе, напряженные отношения с коллегами, стрессовые ситуации – все эти факторы влияют на климат в семье. После трудного рабочего дня многие родители нуждаются в отдыхе и просто не в состоянии углубиться в проблемы своих детей. Они не могут посвятить достаточно времени им. Я считаю, чтобы избежать этой проблемы, некоторые изменения должны быть сделаны на своих рабочих местах, например, следует пересмотреть рабочие графики, открыть комнаты релаксации и так далее.
    В большинстве случаев информационная среда влияет на поведение подростков. Средства массовой информации сознательно воспитывают склонность к преступлениям у детей. Было бы хорошей идеей создать молодежный канал на ТВ, который будет отражал бы наиболее важные аспекты жизни подростков.
    Что касается телевидения было бы полезно, чтобы устранить “все ту рекламы” и показывать, программы, которые будут пропагандировать здоровый образ жизни.
    Организация досуга детей также важна: создание кружков, в соответствии с интересами молодых людей: кружки любителей современной музыки, где подростки могут обсуждать новые тенденции в музыке, видео клипы, поделиться своими впечатлениями о некоторых событиях и, возможно, сами сочинять музыку и другие формы развлечения.
    Кроме того, школы должны также организовать досуг школьников , например, дискотеки, конкурсы.
    Я надеюсь, что все эти меры будут способствовать устранению подростковой преступности.
    Андриянова Карина

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *